شناسهٔ خبر: 120811 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر خبر داد :

آغاز طرح‌های راهداری زمستانی در بوشهر

راهداری زمستانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانی، از آمادگی ۲۴ اکیپ و ۷۰ گشت راهداری در استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به آغاز طرح راهداری زمستانی، از آمادگی ۲۴ اکیپ و ۷۰ گشت راهداری در استان خبر داد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای بوشهر گفت: ۱۶۴ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۲۰۰ نفر نیروی راهداری در طرح زمستانه مشارکت دارند.

وی با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته برای لایروبی رودخانه‌ها و دهانه پل‌ها ادامه داد : این اقدامات در راستای هموارسازی مسیر سیلاب‌ها و عبور ایمن و کم خطر آب‌های سطحی از عرض محورهای ارتباطی انجام گرفته است.

اخترشناس از آمادگی کامل راهدارخانه های استان در این طرح خبر داد و افزود : تعداد ۱۶راهدارخانه استان به امکانات و توانمندی لازم مجهز شده اند و وظیفه  مراقبت از راه‌ها ، ابنیه و تاسیسات موجود محورهای ارتباطی را در طرح راهداری زمستانی بر عهده دارند.

وی با اشاره به لزوم آمادگی لجستیک و ماشین آلات سنگین راهداری ادامه داد : ۸۰ درصد ماشین آلات راهداری استان برای طرح زمستانه فعال شده و با تعمیرات و اورهالی که در دست اجراست ، ۱۰ درصد دیگر نیز به زودی وارد طرح می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در پایان با اشاره به اهمیت ارتباط مردم با خادمان خود در بخش راهداری استان و لزوم آگاهی آنها از وضعیت تردد در راهها  بیان داشت: سامانه ۱۴۱ جهت ارتباط با مردم  با اداره کل  و آگاهی از وضعیت راهها در فصول پیش رو بصورت شبانه روزی فعال است و مردم و کاربران جاده ای از طریق این سامانه می‌توانند ایرادات و مشکلات راهها  اعم از اصلاح ، انسداد و یا ریزش‌ها در مناطق کوهستانی را اطلاع دهند و هر چه بهتر و سریع‌تر از خدمات راهداری بهره مند شوند.