شناسهٔ خبر: 12082 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بافت فرسوده پرداخت شد

علی تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: یک هزار میلیارد تومان تسهیلات بافت فرسوده در کشور پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از ایرنا، علیرضا تابش روز شنبه در نشست بررسی بافت فرسوده شهر دوگنبدان کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اعتبار از سال ۹۳ تاکنون از محل اعتبارات حوادث پرداخت شده است.

وی ادامه داد: امکان نوسازی تمام واحدهای مسکونی بافت فرسوده در کشور وجود ندارد.

تابش تاکید کرد: به دلیل محدودیت اعتبارات نیازمند انجام روند کار با راهبرد نوسازی واحدهای مسکونی با ضریب خطر بیشتر هستیم که این تسهیلات به واحدهای مسکونی در استان‌های ایلام، خراسان های جنوبی و شمالی، هرمزگان و بوشهر پرداخت شده است.

رییس بنیادمسکن انقلاب اسلامی همچنین از پرداخت ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به واحدهای مسکونی بافت فرسوده در سراسر کشور خبر داد.

تابش اظهار کرد: بازسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده با توجه به خطراتی که ساکنان آن را تهدید می کند نیازمند مشارکت مردم، حمایت دستگاه‌های اجرایی مانند، آب، برق و گاز و بانک‌هاست.

نماینده مردم شهرستان گچساران و باشت هم با یادآوری اختصاص اعتبار برای بازسازی سه هزار واحد بافت فرسوده شهر دوگنبدان از همکاری دولت برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده این منطقه محروم اما نفت‌خیز قدردانی کرد.

غلامرضا تاجگردون افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت بانکی برای نوسازی واحدهای مسکونی بافت فرسوده این شهر در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: برای هریک از واحدهای مسکونی مذکور ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت و ۶۰ میلیون ریال تسهیلات بلاعوض تا پایان سال ۹۵ پرداخت می‌شود.

تاجگردون بیان کرد: این تسهیلات با کارمزد پنج درصد و دوره بازپرداخت ۱۵ساله نقش اثرگذاری در نوسازی این بافت‌های فرسوده دارد.

شهرستان گچساران دارای یک هزار و ۳۲۹ هکتار وسعت است که ۲۸۳ هکتار آن مسکونی است و ۱۶۷ هکتار آن در بافت فرسوده واقع شده است.

۱۵  هکتار از بافت فرسوده شهر دوگنبدان نیازمند جابه‌جایی است.

پنج هزار واحد مسکونی در شهر دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران بافت فرسوده است./

نظر شما