شناسهٔ خبر: 120820 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل استان خبر داد:

خط کشی ۲ هزار کیلومتر راه‌های مواصلاتی استان بوشهر

خط کشی سرپرست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت: تا پایان سال ۲ هزار کیلومتر از راه‌های مواصلاتی استان خط کشی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، سرپرست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر گفت : تا پایان سال ۲ هزار کیلومتر از راههای مواصلاتی استان خط کشی خواهد شد.

حمیدرضا حیدری ادامه داد: از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقشی ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است.

وی افزود: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقا ایمنی راه‌ها، اداره کل راهداری بوشهر به طور مستمر نسبت به اجرا و احیای خطوط امحا شده درسطح راه‌های استان اقدام می کند.

وی با بیان این مطلب که طرح خط کشی با اولویت راه‌های بهسازی شده استان طی یکسال گذشته اجرا می شود، تصریح کرد: این محورها شامل جاده بزباز به عسلویه و بندر ریگ به گناوه است.

حیدری اجرای نقوش ترافیکی درسطح راه‌های استان را از دیگر برنامه‌های لحاظ شده در این طرح برشمرد و گفت : افزون بر ۳۰۰ متر مربع نقوش ترافیکی که در انتقال پیام‌های اطلاعاتی- هشداری به طور بصری به کاربران و رانندگان نقشی مهم دارند، در مقاطعی از محورهای استان اجرا می شود.

 وی ادامه داد: همچنین برای کاهش سرقت علائم راهها، در این راستا از علائم غیرقابل بازیافت و غیرفلزی استفاده می شود.

وی در خصوص میزان اعتبار تخصیصی این طرح بیان داشت : بیش از ۱۲میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای برای اجرای طرح خط کشی محورهای استان طی امسال تخصیص یافته است.

سرپرست معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان اظهار داشت: بی تردید ازعوامل اصلی دراجرای مناسب و مانایی خطوط و نقوش ترافیکی، عدم عبور وسائط نقلیه ازروی خطوط بخصوص در ساعات اولیه بعد اجرا می باشد، لذا رانندگان باید نسبت به رعایت این مهم عنایت داشته و در بین خطوط حرکت کنند.