شناسهٔ خبر: 12083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید معاون وزیر از بیمارستان های در حال ساخت گیلان

بازدید علیزاده از بیمارستانهای گیلان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی و عمومی کشور از بیمارستان های درحال احداث رشت، رضوانشهر و تالش بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از  راه و شهرسازي گيلان، محمد جعفر عليزاده معاون وزير راه و شهرسازي و هيأت همراه پیش از ظهر امروز با هدف بررسی روند پیشرفت پروژه های نیمه تمام بیمارستانی، از بيمارستان های در دست ساخت رشت ، رضوانشهر و تالش بازدید کرد و بازدید از بیمارستان آستارا در برنامه کاری خود دارد.

وی در ابتدا از مراحل اجرایی احداث بیمارستان رشت بازدیدکرد و گفت:بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی شهرستان رشت که به نام چهره ماندگار استان پروفسورسمیعی نام گذاری شده است در زمینی به مساحت ۴۶ هزار متر مربع و با زیر بنای ۳۶ هزار متر مربع در سه تا ۹ طبقه درحال اجراست که عملیات اجرایی آن از سال ۸۸ با ظرفیت ۲۰۰ تخت آغاز شده و در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با توجه به گستردگی و حجم پروژه گفت:تاکنون برای اجرای این پروژه، اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شده و برای تکمیل آن نیز اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان ها و تأسیسات دولتی  و عمومی کشور در ادامه از بیمارستان ۳۲ تختخوابی رضوانشهر بازدید کرد و افزود: این مرکز درمانی با زیربنای سه هزار و ۶۴۰ مترمربع در سه طبقه و در زمینی به مساحت ۹ هزار و ۵۰۰ متر مربع احداث شده است و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در اولویت تکمیل و افتتاح پروژه های بیمارستانی قرار دارد.

بیمارستان ۱۶۰تختخوابی تالش نیز با پیشرفت فیزیکی ۶۸ درصد از دیگر مراکز درمانی است که از سوی معاون وزیر و هیأت همراه مود بازدید قرار گرفت.

در این سفر یکروزه معاون وزیر از بیمارستان ۱۳۰ تختخوابی آستارا نیز بازدید کرد. ساخت بیمارستان آستارا ازسال ۸۷ آغاز شد و از ابتدای مرحله ساخت تاکنون اعتباری بالغ بر ۳۹ میلیارد تومان برای اجرای آن هزینه شده است.

این بیمارستان در زمینی به مساحت ۲۰ هزار و ۷۰۰ متر مربع در ۱۲هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا و چهار طبقه احداث شده است که در آن بخش هایی چون اورژانس، اتاق عمل، درمانگاه، اتاق بستری، مراقبت های ویژه، نوزادان، زنان و زایمان، خدمات اورژانسی و رادیولوژی، سونوگرافی و آزمایشگاهی پیش بینی شده است ودر حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد./

نظر شما