شناسهٔ خبر: 120849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت؛

تردد روزانه ۱۱۰۰ کامیون از مرز خسروی و پرویزخان

پایانه مرزی پرویزخان مدیر پایانه مرزی پرویزخان گفت: تردد روزانه کامیون‌های صادراتی و ترانزیت در مرزهای بین‌المللی پرویزخان و خسروی در استان کرمانشاه در جریان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) امین حیدریان مدیر پایانه مرزی پرویزخان اظهار داشت: تردد کامیون‌های صادراتی و ترانزیت در مرزهای بین‌الملی پرویزخان و خسروی جریان دارد و روزانه ۱۱۰۰ دستگاه کامیون در این دو مرز تردد دارند. در پایانه مرزی پرویزخان روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ دستگاه کامیون حامل کالا از این مرز راهی کشور عراق می‌شوند.

مدیر پایانه مرزی پرویزخان با بیان اینکه  امروز نیز بیش از ۴۵۰ کامیون از پایانه مرزی پرویزخان تردد داشتند افزود: روزانه حدود ۵۰۰ تا ۵۵۰ دستگاه بار صادراتی از مرز خسروی صادر می‌شود.

حیدریان با اشاره به اینکه مرز خسروی نیز در ۱۵ کیلومتری پرویزخان قرار دارد گفت: استان کرمانشاه با داشتن پایانه‌های مرزی و زیرساخت‌های مناسب حمل و نقل از استان‌های فعال در صادرات غیرنفتی کشور محسوب می‌شود.

وی گفت: پایانه مرزی پرویزخان قطب اقتصادی غرب کشور و از مرزهای فعال است و ۴۵ درصد صادرات کالاهای غیر نفتی از کشورمان به کشور عراق از طریق این مرز صورت می‌گیرد.

حیدریان افزود: هم‌اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز رسمی پرویزخان قصرشیرین با مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه، موصل، خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می‌شود.