شناسهٔ خبر: 120860 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

پرداخت بیش از ۳۹ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن/ تامین اراضی ساخت بیش از دو و نیم میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم رفع تعرض ۱۴۰ هکتار زمین دولتی به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان، پرداخت بیش از ۳۹ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن، رفع کمبود سرانه‌های خدمات عمومی در شهرهای جدید، انعقاد قرارداد خودمالکی نهضت ملی مسکن بیش از ۶۰ هزار واحد، بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته ای که گذشت شامل بیش از ۳۹ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن، رفع کمبود سرانه‌های خدمات عمومی در شهرهای جدید، انعقاد قرارداد خودمالکی نهضت ملی مسکن بیش از ۶۰ هزار واحد، اجرایی شدن ۳۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرها و روستاها، رفع تعرض از ۱۴۰ هکتار زمین دولتی به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیاردتومان، پرداخت بیش از ۸۵ هزار میلیاردتومان تسهیلات در ۸ ماه سال جاری توسط بنیاد مسکن، کاهش صدور پروانه های ساختمانی در بافت‌فرسوده شهرها از ۶ به یک ماه است.

تامین اراضی ساخت بیش از دو و نیم میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی

سرپرست وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه نهضت ملی مسکن و نهضت حمل و نقل در دولت سیزدهم به طور توامان دنبال می‌شود، بر نقش وزارت راه و شهرسازی در تامین به موقع کالاهای اساسی تاکید کرد و از تامین اراضی بیش از دو و نیم میلیون واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

بررسی تدوین برنامه هفتم توسعه اقتصادی در حوزه راه و شهرسازی

سرپرست وزارت راه و شهرسازی، تعامل، هم افزایی و آسیب شناسی برنامه های پیشین را گامی مؤثر در پیشبرد احکام مربوط به این وزارتخانه در برنامه هفتم توسعه اقتصادی بیان کرد.

جزئیات پیشنهادی راه و شهرسازی در برنامه هفتم توسعه هفته آینده نهایی می‌شود

سرپرست وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسات مربوط به تدقیق تبصره‌های بودجه ۱۴۰۲ وزارت راه و شهرسازی از نهایی شدن جزئیات پیشنهادی حوزه راه و شهرسازی برنامه هفتم توسعه در هفته آینده نهایی خبر داد.

«ارسلان مالکی»سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن شد

سرپرست وزارت راه و شهرسازی در حکمی ارسلان مالکی را به عنوان سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن منصوب کرد.

توافق با نیروهای مسلح برای تامین ۵ هزار هکتار زمین نهضت ملی مسکن

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن از توافق با نیروهای مسلح برای تامین بالغ بر ۵ هزار هکتار زمین به منظور استفاده از طرح نهضت ملی مسکن خبر داد که در مراحل تغییر کاربری قرار دارند.

بیش از ۳۹ هزار میلیاردتومان به حساب سازندگان نهضت ملی مسکن پرداخت شد

سرپرست بانک مسکن از افتتاح حساب ۷۴۰ هزار و ۳۳۵ نفر متقاضی طرح نهضت ملی مسکن نزد بانک خبر داد و مبلغ واریز شده به حساب سازندگان از محل آورده متقاضیان و تسهیلات را در مجموع ۳۹ هزار و ۱۴۲ میلیاردتومان عنوان کرد.

۳۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی توسط بنیاد مسکن وارد فاز اجرا شد

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکونی در دولت سیزدهم از سوی بنیاد در برنامه ساخت قرار دارد از عملیات ساختمانی ۳۲۰ هزار واحد مسکونی شهری و روستایی توسط بنیاد خبر داد.

رفع تعرض ۱۴۰ هکتار زمین دولتی به ارزش ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن از رفع تعرض فوری  بیش از ۱۴۰ هکتار زمین دولتی به ارزش ۲۶۰۰ میلیارد تومان در آبان‌ماه امسال خبر داد.

اختیار تصویب طرح بلوار پیامبر اعظم به کمیسیون ماده ۵ استان قم تفویض شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار قم مصوبه شورا را در خصوص تفویض اختیار تصویب طرح بلوار پیامبر اعظم با رعایت ۷ شرط به کمیسیون ماده ۵ استان با رعایت ۷ شرط مندرج در مصوبه، ابلاغ کرد.

حدود ۲۰۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن روستایی وارد فاز اجرا شد

معاون بنیاد مسکن با اعلام اینکه در حال حاضر ۱۹۸ هزار واحد مسکونی روستایی نهضت ملی در مرحله بهسازی و بازسازی قرار دارد میانگین پیشرفت فیزیکی واحدهای آغاز شده را ۶۰ درصد عنوان کرد.

پرداخت بیش از ۸۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در ۸ ماه سال جاری

معاون امور اعتباری بانک مسکن با بیان اینکه رقم کل تسهیلات پرداختی در هشت ماه گذشته توسط آن بانک از مبلغ ۸۵ هزار میلیارد تومان عبور کرد، گفت: بانک مسکن نسبت به سال گذشته ۱۵۱ درصد بیشتر تسهیلات پرداخت کرده است.

کاهش متوسط صدور پروانه‌های ساختمانی در محدوده بافت‌های فرسوده از ۶ ماه به یک ماه

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: برای ترغیب سازندگان لازم است متوسط صدور پروانه‌های ساختمانی در محدوده بافت‌های فرسوده از ۶ ماه به یک ماه کاهش یابد.

۲۷ بیمارستان با ۲هزار و ۷۱۴ تخت در آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل ساخته شد

سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی در استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی و اردبیل ۲۷ بیمارستان با ۲ هزار و ۷۱۴ تخت بیمارستانی احداث کرد.

بازدید از زیر ساخت‌های اجتماعی و فرهنگی شهرهای جدید فولادشهر و بهارستان

مدیرکل دفتر توسعه فرهنگی و اجتماعی شرکت عمران شهرهای جدید و هیأت همراه از زیرساخت‌های اجتماعی و فرهنگی شهرذهای جدید فولادشهر و بهارستان بازدید کردند.

رفع کمبود سرانه‌های خدمات عمومی در شهرهای جدید

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید و هیئت همراه ضمن بازدید از پروژه های عمرانی شهر جدید ایوان‌کی بر رفع کمبود سرانه‌های خدمات عمومی در شهرهای جدید تاکید کرد.