شناسهٔ خبر: 120863 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خبر داد:

جابجایی بیش از یک میلیون نفر مسافر از استان اردبیل طی ۸ ماه گذشته

جابه جایی مسافر معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از جابجایی یک میلیون و ۵۳ هزار و۷۳۷ نفر مسافر در استان اردبیل خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اردبیل)، رضا شیرین‌زاده معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان در بازدید از شرکت های مسافر بری شهرستان خلخال با بیان اینکه این میزان جابجایی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که حدود ۹۵۸ هزار نفر مسافر بود افزایش ۱۰ درصدی را نشان می دهد گفت: این تعدادجابجایی  مسافردر قالب۱۸۵ هزار و ۷۰۸ مورد سفر انجام شده است.

وی تصریح کرد:در مدت یاد شده ۵۱۷هزار و۱۰۳ نفرمسافر با وسیله نقلیه اتوبوس، ۸۴ هزار و۷۷۲ نفر با وسیله نقلیه مینی‌بوس و ۴۵۱ هزار و۸۶۱ نفر نیز توسط وسیله نقلیه سواری از استان جابجا شده‌اند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اردبیل از افزایش ۲۰ درصدی سفر با وسیله نقلیه اتوبوس خبرداد و خاطرنشان شد:در ۸ ماهه سال گذشته ۴۲۷ هزارو۶۹۴ نفر مسافر در قالب ۴۰ هزار و ۲۲۸ سفر باوسیله نقلیه اتوبوس از استان به مقاصد مختلف سفر کرده بودند که در۸  ماهه امسال افزایش چشمگیری  را در این حوزه شاهد هستیم.

شیرین زاده با اشاره به اینکه شهرستان های اردبیل، مشگین شهر، خلخال و پارس آبادبه ترتیب بیشترین آمار جابجایی مسافر را در ۸ ماهه گذشته به خود اختصاص داده اند اظهار کرد:در مدت یاد شده ۶۰۳ هزار و۵۱۳ نفر مسافر از شهرستان اردبیل، ۱۷۳هزار و۹۲۲ نفر مسافر از شهرستان مشگین شهر، ۹۵ هزار و۵۵۰نفر مسافر از شهرستان خلخال و ۸۹ هزار و۹۶۰ نفر مسافر نیز از شهرستان پارس آبادجابجا شده اند.

وی فعالیت ۷ پایانه مسافربری را در استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: یکهزار و ۲۳۱ ناوگان مسافر در استان اردبیل در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به فعالیت ۵۷ شرکت مسافربری در استان اردبیل از خدمات‌رسانی ۲ هزار و ۲۴۰ راننده در استان اردبیل به مردم و مسافران خبرداد و افزود:مردم و مسافران می توانند هرگونه شکایت و انتقاد خود از عملکرد شرکت و راننده را به سامانه ۱۴۱ اداره کل راهداری استان اطلاع دهند تا در اسرع وقت در کمیسیون‌های مربوطه به تخلفات رسیدگی شود.