شناسهٔ خبر: 120866 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خواف خبر داد:

اجرای عملیات روکش آسفالت گرم در محور سنگان - نیازآباد

1253476 رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خواف از اجرای عملیات روکش آسفالت گرم در محور سنگان – نیازآباد به طول تقریبی ۲ کیلومتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان‌رضوی، علی جعفرنیا سدهی در توضیح این پروژه گفت:عملیات روکش آسفالت گرم در راه روستایی سنگان – نیازآباد، واقع در محور خواف - تایباد با اعتباری به میزان ۲۰ میلیارد ریال به صورت امانی انجام شد.

وی افزود: نظر به تردد بسیار زیاد وسایل نقلیه تندرو سنگین در محور راه روستایی سنگان - نیازآباد واقع در محور  خواف – تایباد، به دلیل وجود معادن سنگ آهن سنگان،کارخانه های سیمان خواف - زاوه و قائن و همچنین هم مرز بودن با کشور افغانستان در مرز دوغارون باعث تردد تریلرها جهت حمل مصالح معدنی و همچنین بارهای ترافیکی و ترانزیتی شده که این عوامل دست در دست هم داده و موجب ایجاد ترک های طولی و عرض و همچنین موزاییکی گردیده که چنانچه نسبت به ترمیم رویه آسفالت اقدام نگردد تخریب رویه متصور می شود. در همین راستا این اداره با پیگیری‌های مستمر توانسته نسبت به حداقل اجرای روکش آسفالت گرم با عرض ۱۰متر با ضخامت ۰.۰۵ به طول ۲ کیلومتر اقدام کند.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان خواف همچنین از اجرای عملیات شانه‌سازی و ایمن‌سازی در محور خواف- رشتخوار و خواف-قاین و همچنین گریدرزنی، بوته‌کنی و تسطیح حریم در راه های حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.

جعفرنیا سدهی با بیان این مطلب که راهداری با هدف ارتقای سطح ایمنی راه‌ها و اینکه مسافران به سلامت و با امنیت بیشتری در سطح راه‌های حوزه استحفاطی شهرستان خواف تردد نمایند انجام می‌شود خبر از اجرای ۳۰ کیلومتر عملیات شانه سازی شامل تسطیح و دکاپاژ، خاکریزی، تیغ زنی و بوته کنی حریم در محور خواف رشتخوار حدفاصل احمد آباد - هزار خواشه و همچنین چمن آباد تا آخر حوزه استحفاظی را دادند محوری که با توجه به عبور وسایط نقلیه سنگین همیشه مورد توجه این اداره بوده است.

وی در تشریح فعالیت های صورت پذیرفته توسط اداره شهرستان خواف در حوزه حمل و نقل طی آبان ماه سال جاری گفت: در این خصوص نیز همکارانمان نسبت به انجام اموری همچون کنترل و ارسال مکاتبات اداری شرکت های حمل و نقل داخلی کالای شهرستان، ارائه خدمات صورت وضعیت به شرکت های حمل و نقل مسافربری شهرستان، نظارت و بررسی مجتمع های خدمات رفاهی، کنترل کلیه مدارک شرکتهای حمل و نقل کالادر سامانه مدیریت شرکت‌ها،کنترل کلیه مدارک شرکت‌های حمل و نقل مسافر و حذف و ثبت ناوگان در سامانه مدیریت شرکت‌ها، بازدید از محل شرکت‌های حمل و نقل مسافری و کالا  و کنترل و نظارت ناوگان باری و مسافری اقدامات لازم را به کار بستند.