شناسهٔ خبر: 120881 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی هشت ماهه سالجاری صورت پذیرفت؛

شناسایی ۷۵ مورد اضافه تناژ در جاده‌های ایلام

اضافه تناژ معاون حمل ونقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای ایلام گفت: به منظور تشدید برخورد با متخلفین اضافه تناژ طی هشت ماهه سالجاری ۷۵ تخلف اضافه تناژ شناسایی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ محمد حسنی اظهار داشت: با تشدید نظارت بر عملکرد ناوگان باری در محورهای حوزه استحفاظی ایلام، کشف اضافه تناژ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: یکی از عوامل تخریب رویه آسفالت جاده ها و ابنیه فنی، حمل و نقل بار بیش از حد مجاز است و گشت های تخلفات اضافه تناژ با رصد کردن جابجایی کالا توسط ناوگان باری از این امر جلوگیری می کنند.

 حسنی ادامه داد: اقدام به حمل بار بیش از ظرفیت مجاز از سوی برخی رانندگان حامل کالا ، علاوه بر تخریب رویه آسفالت موجب کاهش عکس العمل راننده در کنترل وسیله نقلیه شده و زمینه را برای وقوع تصادفات جاده‌ای فراهم می کند .

معاون حمل ونقل ایلام خاطر نشان کرد : به منظور ارتقا ایمنی و عبور و مرور با همکاری و مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان و پلیس را ه و استقرار گشت های مشترک سیار و ثابت ، ظرفیت و مهار صحیح و ایمن محموله های ناوگان کنترل شده و به تخلفات رانندگان رسیدگی و خسارت وارده به راه دریافت گردد .

 به گفته وی از اول سالجاری تاکنون ۹۷۳ پروانه عبور بار ترافیکی در استان ایلام صادر شده است.