شناسهٔ خبر: 120970 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نوسازی ماشین آلات راهداری هرمزگان؛ خرید ۵ دستگاه لودر و ۴ دستگاه گریدر

نوسازی ماشین آلات راهداری؛ خرید ۵ دستگاه لودر و ۴ دستگاه گریدر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: با توجه به فرسودگی اغلب ماشین آلات، کارکنان این حوزه برای خدمت به مردم استان جهاد می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( راهداری هرمزگان)،‌«عباس شرفی»، با بیان اینکه اعتباراتِ نسبتا مطلوبی برای تعمیر ماشین آلات استان ابلاغ شده است، افزود: در سال جاری از محل اعتبارات ملی بیش از ۱۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان جهت بازسازی و تعمیر ۷ دستگاه ماشین آلات نیمه سنگین، ۴ دستگاه بلدوزر و ۱ دستگاه بیل مکانیکی قرارداد منعقد شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای هرمزگان درباره‌ی تاخیر در روند بازسازی ماشین آلات توضیح داد: بعضی از ماشین آلات نیاز به تعمیر و راه‌اندازی فوری دارند که این مهم نیاز به منابع مالی به صورت امانی دارد، در حالی که منابع مالی به صورت پیمانی اختصاص می‌یابد. از همین رو این موضوع سبب تاخیر در روند تعمیرات می‌شود.

این مقام مسئول از خرید ماشین آلات جدید خبرداد و اظهار کرد: همزمان با بازسازی و تعمیر ماشین آلات؛ ۵ دستگاه لودر و ۴ دستگاه گریدر از محل اعتبارات استانی و ملی خریداری شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان، کمبود و بالا بودن سن ماشین آلات راهداری و راهسازی و فرسودگی آن‌ها به دلیل شرایط خاص آب و هوایی استان را از اصلی‌ترین چالش‌ها و موانع پیشبرد پروژه‌ها دانست.