شناسهٔ خبر: 121024 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هشت ماهه اول امسال صورت پذیرفت؛

حمل ۱۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان مرکزی/ سهم ۷۰ درصدی مواد معدنی ساختمانی و شیمیایی از کالاهای جابه‌جا شده از مبدأ استان مرکزی

حمل کالای اساسی استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از جابه‌جایی ۱۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان مرکزی در هشت ماهه اول سال جاری با صدور ۸۱۶ هزار و ۷۶۸ بارنامه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی، مهرداد جهانی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به فعالیت ۱۰ هزار و ۸۷۰ نفر راننده ناوگان حمل‌ و نقل کالا در استان گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه ۱۳ میلیون تن کالا از مبدأ استان مرکزی به اقصی نقاط کشور جابه‌جا شده است.

وی افزود: تعداد بارنامه صادر شده و میزان تناژ حمل شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد شش و دو درصدی در بر داشته است.

به گفته جهانی مبدأ اصلی بارهای استان شهرستان‌های اراک، ساوه و دلیجان و مقاصد اصلی آن استان‌های تهران با ۱۸ درصد، اصفهان با ۱۱ و استان خوزستان با ۹ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: استان مرکزی بعلت برخوردار بودن از ظرفیت صنایع مادر در سطح کشور، رونق کشاورزی و معادن فعال، حجم قابل توجهی کالا در خود نهفته دارد که بیش از ۹۵ درصد آن با تلاش رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل کالای استان بصورت جاده‌ای جابه‌جا می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: ۱۵ درصد از بارهای استان بصورت درون استانی و ۸۵ درصد آن بصورت برون استانی جابه‌جا شده است.

وی بیشترین میزان بار حمل شده از استان را کالاهای معدنی ساختمانی و شیمیایی عنوان کرد و افزود: چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن کالای معدنی و چهار میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالای شیمیایی تشکیل دهنده حدود ۷۰ درصد از مجموع بارهای حمل شده از استان مرکزی است.

کسب رتبه اول جابه‌جایی کالای اساسی از بندر امام خمینی (ره) توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از کسب رتبه برتر در حمل کالای اساسی و نهاده‌های دامی از بندر امام خمینی(ره) توسط ناوگان اعزامی استان خبر داد.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۰ هزار و ۲۶۰ دستگاه انواع کامیون و تریلی برای حمل کالاهای اساسی به استان خوزستان اعزام شده است.

به گفته جهانی سهم تعیین شده برای ناوگان حمل و نقل استان مرکزی در طرح تخلیه بنادر کشور، بطور روزانه ۴۵ ناوگان تعیین شده بود که با همت و استقبال رانندگان استان، این ظرفیت تا ۱۲۳ دستگاه ناوگان در هر روز افزایش یافت که ماحصل این اقدام جهادی، کسب رتبه برتر حمل کالای اساسی توسط ناوگان حمل و نقل کالای استان مرکزی است.