شناسهٔ خبر: 121027 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز اعلام کرد؛

متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در صورت عدم تکمیل وجه از سامانه حذف خواهند شد

البرز1 در حاشیه جلسه هفتگی طرح نهضت ملی مسکن مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن تاکید بر واریز وجوه توسط متقاضیان اعلام کرد در صورت عدم تکمیل آورده متقاضی از سامانه حذف و فرد واجد شرایط دیگر جایگزین خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان البرز)، رضا خالقی بیان داشت: بر اساس شیوه نامه ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی در خصوص طرح نهضت ملی مسکن، ادارات کل راه و شهرسازی استان ها به عنوان متولی طرح اقدام ملی موظف هستند بر اساس برآورد انجام شده از قیمت تمام شده ساخت هر واحد مسکونی برابر مصوبه شواری مسکن، رقم سهم آورده متقاضی را در هر مقطع زمانی از پیشرفت پروژه تعیین و به متقاضی جهت واریز به حساب مسدودی افتتاحی ابلاغ کند.

وی بیان داشت این مبالغ نهایی نبوده و مبلغ نهایی پس از اتمام عملیات اجرایی و بر اساس قیمت تمام شده ساخت پروژه که به تائید اداره کل راه و شهرسازی و به تصویب شورای مسکن استان می رسد، مشخص و مابه التفاوت از متقاضی اخذ خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان داشت در سایر مراحل پرداخت نیز چنانچه متقاضی حداکثر بعد از یک ماه پس از ابلاغ مبلغ واریزی سهم آورده مربوط به آن مرحله، نسبت به پرداخت اقدام نکرد، دستگاه متولی اخطاریه ای برای متقاضی مبنی بر تعیین مهلت حداکثر ۱۵ روزه جهت واریز سهم آورده صادر می کند که در صورت عدم واریز وجه در مهلت قانونی اداره کل راه و شهرسازی نسبت به حذف متقاضی و معرفی فرد واجد شرایط جایگزین اقدام و مبالغ واریزی متقاضی حذف شده به وی عودت خواهد شد.

خالقی با اشاره به اینکه منابع مالی اصلی ساخت واحدهای نهضت ملی آورده متقاضیان است، از کلیه افراد واجد شرایط درخواست کرد تا با واریز وجوه به موقع باعث سرعت بخشیدن در روند ساخت و ساز واحدهای نهضت ملی شوند.

همچنین در این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز در خصوص برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار جهت شروع عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی سایت شمالی مسکن مهر ماهدشت (شهرک پیام) دستورات لازم را صادر کرد.