شناسهٔ خبر: 12103 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در صورت تامين فاينانس خارجی؛

پرونده راه آهن غرب كشور ۳۰ ماه ديگر بسته می‌شود

پایانه ریلی غلات در بندرشهید رجایی به گفته مديركل راه و شهرسازی استان كرمانشاه در صورت تامين فاينانس خارجی و انعقاد قرار داد با شركت چينی، پروژه راه آهن غرب كشور تا ۳۰ ماه آينده بسته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی اداره كل راه و شهرسازي استان كرمانشاه، عبداله بهادري اشاره اي به دو فاز ملاير به كرمانشاه و كرمانشاه به خسروي كرد و افزود: پروژه راه آهن غرب كشور در فاز ملاير به كرمانشاه از پيشرفت خوبي برخوردار بوده و اميدواريم بتوانيم اين فاز را تا كرمانشاه تا تير ماه سال آينده به بهره برداري برسانيم.

مهندس بهادري افزود:راه آهن ملاير- كرمانشاه به طول ۲۷۰ كيلومتر كه ۱۷۰ كيلومتر آن در استان همدان و ۱۰۰ كيلومتر ديگر آن در استان كرمانشاه قرار دارد.

وي ادامه داد:در حال حاضر پيشرفت فيزيكي فاز اول ۹۰ درصد بوده و پيشرفت متوسط آن ۶۵ درصد است.

مدير كل راه و شهرسازي استان در ادامه اشاره اي به اعتبارات اين دو بخش كرد و گفت: در پيوست قانون بودجه امسال ۱۶۷۰ ميليارد ريال اعتبار براي اين پروژه در نظر گرفته شده و از محل فاينانس خارجي نيز ۱۱۰ ميليون يورو براي آن لحاظ شده است.

بهادري به طول ۳۳۰ كيلومتري فاز دوم اين پروژه هم اشاره كرد و گفت: فاز دوم اين پروژه با پيشرفت فيزيكي ۱۷ درصدي در حال انجام است و در سال جاري نزديك به ۲۲۰ ميليون يورو از محل فاينانس خارجي براي آن در نظر گرفته شده است.

بهادري در پايان گفت: در صورت انعقاد قرار داد با شركت چيني و تامين فاينانس خارجي،فاز اول اين پروژه تا پايان تير ماه سال آينده و فاز دوم آن ظرف مدت ۳۰ ماه به بهره برداري خواهد رسيد./

نظر شما