شناسهٔ خبر: 121049 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ششمین جلسه شورای مسکن گلستان عنوان شد؛

الحاق حدود ۳ هزار واحد مسکن مهر نیمه فعال در گلستان به طرح نهضت ملی مسکن

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: به منظور اجرای بهینه قانون جهش تولید مسکن، دولت از ظرفیت واحدهای مسکن مهر متوقف شده در شهرها استفاده کرده و تا کنون حدود سه هزار واحد مسکن مهر نیمه فعال در گلستان به طرح نهضت ملی مسکن الحاق شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، ششمین جلسه شورای مسکن استان عصر شنبه ۱۲ آذرماه با هفت دستور کار در محل استانداری گلستان برگزار شد.در ابتدای این جلسه مدیر کل راه و شهرسازی گلستان، از الحاق پروژه های مسکن مهر متوقف استان به طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.
مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان اظهار کرد: در حوزه مسکن مهر، چهار نوع پروژه، تحت عنوان پروژه‌های خرید مستحدثات شده، خودمالک شده، تعاونی ساز و پروژه های سه جانبه‌ ی مسکن مهر باقیمانده را دارا هستیم.
وی افزود: مجموع واحدهای این چهار نوع پروژه ،دو هزار و ۹۷۰ بوده که هزار و ۴۲۴ واحد از آن ها فعال شده است.
رییس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان با بیان اینکه هفت پروژه مسکن مهر نیمه فعال در گرگان وجود دارد، گفت: یکی از این پروژه‌ها ۲۰ واحدی باقیمانده از یک پروژه‌ی ۴۶۰ واحدی بوده که هم اکنون این پروژه با ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا می باشد.
ملک ادامه داد: همچنین پروژه های ۵۲۰ واحدی، ۴۴۰ واحدی، ۳۲۰ واحدی، ۱۰۰ واحدی، ۲۵۶ واحدی و یک پروژه نیز با ۷۲ واحد، باقی پروژه‌های نیمه فعال مسکن مهر گرگان هستند.
وی افزود: همچنین سه پروژه متوقف در علی آباد کتول، یک پروژه ۶۰۰ واحدی در کردکوی، یک پروژه در آق قلا و یک پروژه با ۷۲ واحد، از جمله دیگر پروژه های نیمه فعال مسکن مهر گلستان است.
دستور کار دیگر ششمین جلسه شورای مسکن استان ارایه گزارشی از سوی اداره کل راه و شهرسازی گلستان در خصوص طرح اقدام ملی و نهضت ملی مسکن در استان بود. مهدی ملک در این خصوص اظهار کرد: در مجموع شهرهای بالا و زیر ۲۵ هزار نفر گلستان، تا کنون ۱۴ هزار و ۳۹۵ واحد، پروژه خودمالک در استان ثبت نام شده است. وی با بیان اینکه تعداد واریز وجه اولیه از سوی متقاضیان به نسبت ماه گذشته افزایش خوبی داشته، گفت: تا به این هنگام ۱۷ هزار و ۳۰۴ واحد زمین برای متقاضیان گلستانی تامین شد.
در ادامه این جلسه فرمانداران شهرهای گلستان گزارشی در خصوص وضعیت اجرای پروژه نهضت ملی مسکن و تامین زمین مورد نیاز این طرح در شهرهای خود ارائه کردند.
همچنین در ادامه جلسه پیشنهاداتی مبنی بر رفع موانع موجود در مسیر پیشروی این طرح در شهرستان ها عنوان شد.
در این جلسه مصوب شد احداث یک پروژه هزار واحدی در گرگان به شرکت رسا، که پیش از این وظیفه ی ساخت پروژه‌ ی ۴۸ هکتاری گرگان را بر عهده داشته، محول شود.
از دیگر مصوبات ششمین جلسه شورای مسکن گلستان می توان به برگزاری جلسه ای با نمایندگان بانک ها در استان در خصوص تامین اعتبار برای طرح نهضت ملی مسکن، امکان تبدیل تسهیلات مسکن مهر به تسهیلات نهضت ملی مسکن، بازنگری دستورالعمل الحاق زمین به محدوده ی شهری و استفاده از پنل خورشیدی در پروژه‌های مسکن مهر گمیشان اشاره کرد.