شناسهٔ خبر: 121060 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مطرح کرد؛

پیشرفت ۹۵ درصدی باند دوم پلیس راه به علویجه

بهزاد شاهسوندی اصفهان معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان از پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی پروژه باند دوم علویجه به پلیس راه اصفهان ـ تهران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ بهزاد شاهسوندی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه محور علویجه ـ پلیس راه اصفهان ـ تهران یکی از محورهای مواصلاتی پرتردد است، اظهار داشت: این محور از مقطع روبروی پلیس راه اصفهان ـ تهران منشعب و تا شهر دهق ادامه دارد و از شهر دهق نیز دسترسی به شهرستان‌های گلپایگان و نجف‌آباد امکان‌پذیر است.  

وی اذعان داشت: عملیات احداث باند دوم این محور از ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۶ با هدف رفع نقاط حادثه خیز و جلوگیری از تصادفات رخ به رخ در این مسیر آغاز شد. و با توجه به اقدامات انجام شده و در صورت تامین منابع مورد نیاز تا پایان سال ۱۴۰۱ تکمیل می‌شود.  

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: پروژه احداث باند دوم پلیس راه به علویجه به طول کلی ۴۳ کیلومتر که عملیات احداث آن از سال ۱۳۹۰ آغاز شده، تا کنون دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی است.  

وی گفت: اقدامات انجام شده و احجام فنی به کار رفته در این محور تاکنون شامل ۲۰۹ هزار و ۱۵۶ مترمکعب خاکبرداری، ۴۲۱ هزار و ۴۰۰ مترمکعب خاکریزی، ۲۲۴ هزار و ۲۹۱ مترمکعب زیراساس و اساس، پنج هزار و ۵۴۵ مترمکعب بتن ریزی و آرماتوربندی بوده است.  

شاهسوندی اضافه کرد: در صورت تامین اعتبار لازم تا پایان سال پنج کیلومتر راهسازی انتهای مسیر به همراه دو دستگاه تقاطع غیر همسطح هر کدام با دهانه ۲۲ متر در این محور به مرحله بهره‌برداری می‌رسند.  

شاهسوندی با بیان اینکه تا کنون ۴۳۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شده است عنوان کرد: باقیمانده محور در دست اجرا قرار دارد و برای تکمیل لازم است ۱۳۰ میلیارد ریال اعتبار تامین شود.  

وی خاطرنشان کرد: در این مسیر پروژه دیگری تحت عنوان تکمیل عملیات راهسازی و پلسازی لوله گاز ۱۶ فشار قوی در حال اجرا است که برای این پروژه نیز تاکنون ۱۵ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۱ هزار و ۷۰۰ مترمکعب خاکریزی، ۱۷۸ مترمکعب بتن ریزی و ۱۰ هزار و ۳۰۰ تن آسفالت گرم انجام شده است.