شناسهٔ خبر: 121083 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان خبر داد؛

تحصیل ۵۷۳ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم در استان اصفهان 

علیرضا قاری قرآن - اصفهان مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان از تحصیل ۵۷۳ هکتار اراضی ملی و موات داخل حریم استان در سالجاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص اقدامات ویژه بعمل آمده در معاونت املاک و حقوقی این اداره‌کل اظهار داشت: این معاونت با دارا بودن سه اداره واگذاری، حقوقی و املاک، راهبری و نظارت بر تمامی امور مربوط به اراضی دولتی در سطح استان را برعهده دارد.  

وی افزود: براین اساس قیمت گذاری اراضی واگذار شده بصورت کارشناسی، نظارت برایجاد و بروز رسانی بانک اطلاعات زمین، نظارت بر حفاظت از اراضی، نظارت بر شناسائی و انتخاب زمین مناسب برای پروژه‌ها، امکان سنجی اراضی و تحویل زمین، تغییر و تحول اراضی داخل و خارج از حریم و محدوده با هماهنگی منابع طبیعی، اخذ اسناد مالکیت تک برگی و تثبیت اراضی دولتی و پالایش اطلاعات اراضی، واگذاری اراضی به اقشار ویژه (خانواده محترم شهدا، جانبازان و ایثارگران) و دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی و تامین اراضی در جهت ساخت مسکن در راستای سیاست‌های دولت را در سطح استان پهناور اصفهان پیگیری و به انجام می‌رساند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ضمن تقدیر از عملکرد معاونت املاک و حقوقی این اداره‌کل اذعان داشت: این معاونت با برنامه ریزی و تلاش بی وقفه توانسته است در سالجاری جلوتر از اهداف تعیین شده در اکثر شاخص‌های اختصاصی عمل کند.  

وی بیان داشت: در اداره املاک، بانک زمین و حفاظت از اراضی، ۵۷۳ هکتار از اراضی ملی و موات داخل حریم در سطح استان، بنام دولت با نمایندگی سازمان ملی زمین و مسکن تحصیل شد، که این میزان بیش از ۵ برابر برنامه ابلاغی بوده است.  

قاری‌قرآن افزود: علاوه بر این در راستای اجرای دقیق قانون حدنگار ۹۱۴ سند دفترچه‌ای اراضی دولتی استان اصفهان به سند تک برگ تبدیل شده است.  

وی گفت: در اداره حقوقی، تعیین تکلیف پرونده‌های حقوقی له و علیه دولت (جاری و مختومه) به تعداد ۸۹۶ رای و طرح دعوی و تکمیل پرونده برای متصرفین اراضی دولتی به تعداد ۷۶ قطعه انجام پذیرفته است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان تشریح کرد: در اداره واگذاری این اداره‌کل، تا کنون اراضی مورد نیاز برای ساخت ۱۵۰ واحد مسکونی اقشار ویژه تامین شده همچنین به منظور عمل به تکالیف قانونی، در حال حاضر جمعاً بیش از ۹۷۹ مورد اراضی با کاربری‌های مسکونی و ۳۹ هکتار اراضی غیرمسکونی شامل اداری، تجهیزات شهری، خدماتی، درمانی و بهداشتی، صنعتی و مذهبی واگذار شده است.  

وی خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان اراضی مورد نیاز برای بیش از ۹۱ هزار واحد تامین شده و به همین منظور در سطح استان اصفهان تا کنون ۴۷۱ هکتار اراضی، الحاق به محدوده شده است.