شناسهٔ خبر: 12113 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

گزارش خبری پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

متقاضیان از مسکن مهر پردیس بازدید کردند/ اعلام رضایت از فعال بودن پروژه‌ها/ توضیحات معین ویژه پردیس

بازدید متقاضیان از مسکن مهر پردیس معین ویژه پردیس با حضور در جمع متقاضیان مسکن مهر که از پروژه‌ها بازدید کردند، توضیحاتی را در خصوص وضعیت واحدهای مسکن مهر مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان متقاضیان مسکن مهر پردیس با حضور در محل پروژه‌های مسکن مهر از نزدیک در جریان تکمیل واحدهای خود قرار گرفتند و بعد از آن با مسئولان شرکت عمران شهر جدید پردیس دیدار و گفتگو کردند که گزارش این نشست و پرسش‌های مطرح شده در ادامه آمده است :

پیرو بازدید نمایندگان متقاضیان فازهای ۱۱ ،۹، ۸ و ۵ مسکن مهر پردیس از پروژه‌های مسکن مهر و درخواست‌شان برای تشکیل جلسه، این دیدار با حضور طاهرخانی عضو هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید و رجب صلاحی مدیر عامل شرکت عمران شهر پردیس همچنین سایر مدیران شرکت، در دفتر مدیر عامل برگزار شد.

در ابتدای جلسه یکی از نمایندگان به طرح دغدغه‌ها و پرسش‌های اعضاء پرداخت. وی ضمن ابراز رضایت از نتایج بازدید از فازهای مختلف به ویژه فاز ۱۱ درخواست کرد که عملیات اجرایی در سایر فازها به ویژه فاز ۸ مانند فاز ۱۱ مورد توجه ویژه قرار گیرد. به گفته این متقاضی، در حال حاضر فعال بودن پروژه‌ها دیگر به عنوان دغدغه برای نمایندگان مطرح نیست و بیشتر پرسش افراد در خصوص مواردی چون، علی‌الحساب یا نهایی بودن قیمت‌ها، شیوه محاسبه قیمت نهایی واحدها در فاز ۱۱، علل عدم صدور قرارداد پیش فروش، زمان افتتاح و در نهایت زمان و شیوه تحویل واحد است.

طاهرخانی در پاسخ به پرسش‌ها در خصوص اهداف شرکت عمران پردیس و مشکلات موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها همچنین برنامه‌های آتی برای رفع مشکلات مسکن مهر گفت: ما در خصوص پروژه‌هایی که در سال ۱۳۸۹ آغاز شده است مشکل چندانی نداریم زیرا قرارداد آنها با سازندگان پیش از افزایش ناگهانی قیمت‌ها در اواسط سال ۹۱ منعقد شده و هم مکان اجرای پروژه‌ها، شرایط ویژه‌ای ندارد. مشکل ما در خصوص پروژه‌های جدیدی است که قرارداد آنها در سال ۱۳۹۱ و مصادف با افزایش غیرقابل پیش‌بینی قیمت‌ها منعقد شده و موقعیت اجرای آنها نیز بسیار متفاوت است.

وی در ادامه گفت‌: در هیچ یک از مساکن مهر کشور ایجاد تونل مورد نیاز نبوده است. همه این‌ها موجب شد هزینه اجرای پروژه فراتر از پیش‌بینی‌های اولیه و متفاوت از پروژه‌های مسکن مهر سایر شهرهای جدید و حتی کشور باشد. ادعای ما به عنوان شرکت عمران شهرهای جدید این است که صرفاً ساختمان نمی‌سازیم بلکه در کنار ساختمان، تامین خدمات زیربنایی و روبنایی مورد نیاز واحدهای احداثی از وظایف ما به شمار می‌رود.

معین ویژه پردیس گفت: در محاسبه سهم آورده متقاضی در فاز ۱۱ تلاش شده با رعایت دستورالعمل ابلاغی از سوی وزارت راه و شهرسازی و محاسبه جرائم تاخیرات سازنده، همچنین با تقبل بخشی از هزینه‌های اجرای آماده‌سازی و محوطه سازی اراضی خارج از بلوک‌ها مانند مسیرهای دسترسی اصلی، پل‌ها، تونل‌ها و دیوارهای حائل از محل منابع داخلی حاصل از تهاتر و یا فروش اراضی در اختیار  سهم آورده متقاضی تعیین شود.

طاهرخانی افزود: با توجه به اینکه بر اساس بخشنامه ابلاغی وزیر راه و شهرسازی، حضور همزمان فروشنده و خریدار برای انجام نقل و انتقال ضروری اعلام شده است بنابراین برای تعیین تکلیف شیوه نقل و انتقال وکالتی واحدها، مراتب طی نامه‌ای به قائم‌مقام وزیر در طرح مسکن مهر جهت اظهار نظر و صدور اصلاحیه بر بخشنامه اولیه اعلام شده است.

در پایان مقرر شد، ضمن تسریع در انتخاب واحد متقاضیان، بازدید مستمر متقاضیان از سایت‌های مسکن مهر همچنین جلسات با نمایندگان متقاضیان به صورت دو هفته یک بار برگزار شود./

نظر شما