شناسهٔ خبر: 121155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان البرز:

تمامی خدمات به مالکان و مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی غیر حضوری شد

البرز رئیس و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز با حضور در ساختمان اداره کل ضمن دیدار و گفت و گو با مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز گزارشی از آخرین اقدامات این سازمان را ارائه کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (البرز) علی مجربی رئیس سازمان نظام مهندسی استان البرز گزارش جامعی از عملکرد این سازمان ارائه کرد و گفت: یکی از اقدامات مثبت اجرا شده، غیر حضوری شدن کلیه خدمات به مالکین و مهندسین عضو سازمان نظام مهندسی است.

رییس سازمان نظام مهندسی البرز همچنین با بیان برخی مشکلات، درخواست‌هایی از مدیرکل راه و شهرسازی استان داشت که از مهمترین آن می‌توان به درخواست ارسال دستور نقشه توسط کلیه شهرداری‌ها به سازمان، استفاده از ظرفیت‌های مباحث ۱۹ و ۲۲ مقررات ملی ساختمان، حل و فصل نقشه‌های اجرایی، واقعی شدن خدمات مجریان ذیصلاح اشاره نمود.

در ادامه یونس سیفی معاون مسکن و بازآفرینی شهری استان البرز گفت: طرح نهضت ملی مسکن ظرفیت بسیار مناسبی برای مهندسان نظام مهندسی در استان البرز است و باید از این ظرفیت برای رشد صنعت ساختمان بهره برد.

سیفی با بیان اینکه سه‌شنبه هر هفته جلسه هماهنگی مابین مسئولین نظام مهندسی اداره کل راه و شهرسازی و هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی استان البرز برگزار می شود بیان داشت از ظرفیت شورای فنی استان نیز می توان برای مرتفع نمودن مشکلات استفاده کنیم.

خالقی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با بیان اینکه برخی بر این باورند که سازمان نظام مهندسی یک سازمان غیر دولتی و مردم نهاد است اما این یک باور اشتباه است و این سازمان به عنوان یک بازوی فنی که بر اساس قانون مجلس تاسیس شده است یاد کرد تا از طریق مهندسین مجرب خدمات لازم را به مردم ارائه دهند و کلیه این خدمات نظارت و پالایش می‌شود.

رضا خالقی با بیان اینکه در ادوار قبل دکتر مجربی خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده که موجب رشد سازمان و رضایتمندی شده است بیان داشت: امیدواریم در دوره جدید نیز این روند ادامه داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز ضمن تاکید بر هماهنگی بیشتر اداره کل به عنوان دستگاه ناظر و سازمان نظام مهندسی استان البرز به هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی گفت: برای پیشرفت و کسب رضایت مردم باید از حواشی دوری کرد و سلامت در عملکرد مدیر یک سازمان باعث سلامت کل دستگاه می شود و این نیازمند خودسازی است و هرچقدر از حواشی فاصله بگیرید به اهداف عالیه نزدیکتر خواهید شد.

در پایان خالقی ضمن ارائه راهکار برای برطرف شدن مشکلات و پاسخ به درخواستهای ارائه شده از سوی رئیس و اعضا هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی بر نقش پررنگ مهندسان سازمان نظام مهندسی در طرح نهضت ملی مسکن تاکید کرد و از کلیه مهندسان دخیل در این طرح ملی خواست تا با رعایت دقیق قوانین و مقررات موجب ساخت مسکن مستحکم و با کیفیت برای مردم شریف ایران اسلامی شوند.