شناسهٔ خبر: 121167 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

استاندار همدان:

بخشی از طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید حوراء همدان اجرا می‌شود

استاندار همدان استاندار همدان بیان کرد: شهر جدید برای جمعیتی بین ۱۰۰ تا ۱۲۰هزار نفر اجرا می‌شود

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (همدان)، علیرضا قاسمی فرزاد در جلسه بررسی طرح تفصیلی شهر جدید حوراء، ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های دست‌اندرکاران این شهر جدید، گفت: اجرای شهر جدید، فرصت خوبی برای توسعه همدان در ابعاد مختلف است.
وی افزود: به دنبال این هستیم که علاوه بر گسترش و توسعه شهر همدان، فکری اساسی برای سر ریز جمعیت در آینده انجام شود.
وی با اشاره به اینکه در سنوات گذشته، مطالعاتی در راستای اجرای شهری جدید انجام شده که بعدا حوراء نامگذاری شده است، گفت: در این راستا، پیشنهاد شد تا اسمی متناسب با فضای شهری همدان انتخاب شود

وی ادامه داد: مساحت کلی اراضی این شهر جدید، ۱۲۰۰ هکتار است که ۹۰۰ هکتار از آن منابع ملی است که در حال تعیین تکلیف است.‌
قاسمی فرزاد با بیان این مطلب که رویکرد ما در شهر جدید، پیشرفت، توسعه و عمران شهری، با پیاده کردن سبک و معماری ایرانی اسلامی است، خاطرنشان ساخت: شهر جدید با افق ۵۰ و ۱۰۰ سال آینده، طراحی و اجرا خواهد شد تا مشکلاتی را که اکنون شهر همدان با آن درگیر است، نداشته باشد.
وی یادآورشد: شهر جدید، به گونه‌ای طراحی شده که اقشار مختلف بتوانند در آن به راحتی زندگی کنند.
استاندار همدان با اشاره به اینکه با توجه به برنامه دولت سیزدهم و اهتمام آن به اجرای طرح نهضت ملی مسکن، باید بتوانیم ۱۰۰هزار واحد مسکونی به متقاضیان تحویل بدهیم، تصریح کرد:  تا کنون، در ۳۰ شهر استان مشکلی در زمینه تامین زمین نداریم.
وی با بیان اینکه مشکل تامین زمین در شهر ملایر، برای طرح نهضت ملی مسکن در حال حل شدن است، گفت: با توجه به وضعیت زمین‌های همدان، تامین زمین در شهر همدان برای طرح نهضت ملی مسکن در دست پیگیری است.
استاندار همدان در پایان بیان کرد: در راستای پیش‌بینیِ اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید، قطعات ۲۰۰ متری به متقاضیان واگذار خواهد شد تا با تسهیلات در نظر گرفته شده بتوانند آن را بسازند.