شناسهٔ خبر: 121170 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در قزوین مطرح شد:

 برگزاری نشست سه روزه آموزه های زلزله بم در دی ماه سالجاری

نشست قزوین معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گفت: به مناسبت بزرگداشت روز پنجم دی ماه سالروز وقوع زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی، نشستی سه روزه تحت عنوان آموزه های زلزله بم برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی( قزوین)، علی فرد معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی از برگزاری نشستی سه روزه تحت‌عنوان آموزه‌های زلزله بم به مناسبت بزرگداشت روز پنجم دی سالروز وقوع زلزله بم و روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی خبر داد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قم در اینباره گفت: در آستانه روز۵ دی ماه؛ روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی شرکت بازآفرینی شهری ایران در نظر دارد به منظور پاسداشت این روز و لزوم بهره گیری از آموزه های زلزله شهر بم و با توجه به وضعیت فرسودگی بافت های ناکارآمد شهری، نشستی تحت عنوان " آموزه های زلزله بم " برگزار کند.

فرد بیان داشت: این رویداد در استان قزوین با محوریت شهرداری های شهر میزبان، در شهرهای قزوین، تاکستان و الوند به صورت جداگانه در هر یک از شهرهای ذکر شده، در تاریخ سوم لغایت پنجم دی ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در این رویداد نسبت به بررسی نقش بازآفرینی شهری ایران و بسته های تشویقی شهرسازانه شورایعالی شهرسازی و معماری ایران در کاهش آسیب پذیری و مقاوم سازی بافت های فرسوده و نوسازی مردمی مسکن اقدام خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی افزود: این رویداد با بهره گیری از حضور نمایندگانی از شهر بم به عنوان سفیران بازآفرینی، نمایندگانی از شرکت بازآفرینی شهری ایران، معاونت مسکن و ساختمان و شهرسازی و معماری اداره کل، سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سایر دستگاه های عضو ستاد بازآفرینی استان و شهرستان برگزار خواهد شد.

فرد بیان داشت: به منظور هماهنگی و برنامه ریزی این رویداد، جلسه ای با حضور دکتر آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به صورت ویدئو کنفرانسی با کلیه استان ها برگزار شد.

گفتنی است ۵ دی ماه به مناسبت سالگرد وقوع زلزله بم و با هدف آگاهی رسانی عمومی در سطح جامعه به نام «روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی» نامگذاری شده است.