شناسهٔ خبر: 121184 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مسوول حریم راه‌های گلستان:

مقابله با تصرفات غیرمجاز حریم راه‌ها تکلیف قانونی است

راهداری گلستان مسوول حریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: مطابق قانون ایمنی راهها و آیین‌نامه‌های اجرایی، حریم راه‌ها جزو انفال و ثروت عمومی است و جلوگیری از هرگونه تصرف و تعدی به حریم راهها در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(گلستان)، مارال نوریان مسوول حریم راههای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: مقابله با تصرفات و تجاوزات به حریم راهها با توجه به تبعات و خطرات جانی ناشی از آن برای کاربران جاده ای با اخذ دستور و حکم قضایی و با حضور دادستان ها و نمایندگان آنها در حوزه های قضایی اجرا می شود که مجازات های مقرر نیز در قانون برای اینگونه تخلفات پیش بینی شده است.

نوریان با بیان ایتکه از تبدیل حریم راه به محل کسب و پیشه افراد خاص که موجب تضییع حقوق عامه می شود ممانعت بعمل می آید، ادامه داد: این اداره کل در برخورد با موضوع دستفروشی در حریم راهها با جدیت و قاطعیت بصورت مستمر اقدام می کند.

وی یادآورشد: براین اساس، ارسال گزارش تخلفات در بدو امر به دادسراها از سوی ادارات تابعه شهرستانی مورد تاکید است.

نوریان اظهارداشت: با راه اندازی سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان که دستاورد هماهنگی تمام ارگان های متولی است، پایش تخلفات صورت گرفته به حریم راهها از طریق مراجع نظارتی استان نیز پیگیری می شود.

در شش ماهه سال جاری ۱۲۳ مورد از تجاوزات و تصرفات غیر مجاز در حریم راههای استان شناسایی شد و اخطار گرفتند و ۶۳ مورد نیز با حکم دادسرا قلع و قمع شدند.