شناسهٔ خبر: 121187 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در ۸ ماهه گذشته انجام شده است:

اصلاح افتادگی ۵۷۰ کیلومتر از شانه راه در شهرستان مشگین شهر

شانه محورهای مواصلاتی شهرستان مهاباد رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر گفت:۵۷۰ کیلومتر از شانه راه شهرستان مشگین شهر توسط راهداران اصلاح و رفع شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  (راهداری اردبیل)،رضا فرج پور در بازدید از راههای روستایی این شهرستان با بیان اینکه هموار سازی و تسطیح راههای روستایی در جهت تسهیل در ر فت و آمد آنها از وظایف مهم راهداران است گفت:در ۸ ماهه گذشته بیش از هزار کیلومتر راههای روستایی، خاکی و شنی این شهرستان تسطیح ،رگلاژ و تیغ زنی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یاد شده راهداران ۸۸۰ کیلومتر از راههای اصلی این شهرستان را تسطیح انجام داده اند تصریح کرد: در این مدت هزار و۶۵۰ متر مکعب عملیات ریزش برداری در شهرستان مشگین شهر انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهر در جهت ارتقای ایمنی راهها و هدایت ترافیک روان از خط کشی ۴۵۰کیلومتر از محورهای مواصلاتی این شهرستنان در ۸ ماهه گذشته خبرداد و خاطرنشان شد:راهداران جهت جلوگیری از پرت شدن وسائط نقلیه ۸۰۰متر مکعب دپو مصالح در پرتگاهها ایجاد کرده اند.

فرج پور در مدت یاد شده انجام ۸ هزار و۵۰۰ مترمکعب عملیات  پاکسازی و برداشت نخاله ساختمانی در بزرگراه و جاده قدیم مشگین شهر را یادآور شدو اظهار کرد: در ۸ ماهه گذشته راهداران ۳۲۰کیلومترعملیات قنو زنی در راههای شهرستان مشگین شهر انجام داده اند.

وی بازگشایی ۲۸۰مورداز آبچکان پلها و پاکسازی قرنیز پلها،رنگ آمیزی هزار و ۳۵۰ مترازسرعت کاهها، بازدید از۵ مجتمع خدماتی و رفاهی ۲بار در هر ماه،۴۵ مورد بازدید از ترمینال مسافربری در ایام نوروز و زائرین اربعین حسینی ، ۳ موردبازدید از تانکرو مواد سوختی خطرناک و حمل و نقل کالا و نگهداری  ۷۵عدداز چراغهای چشمک زن و روشنایی را از دیگر اقدامات مهم راهداران در ۸ ماهه گذشته برشمرد.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان مشگین شهرصیانت و حفاظت از حریم راهها را بعنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و ادامه داد: با فعالیت گشت راهداری در محورهای مواصلاتی تاکنون از ۵۵ مورد تجاوز به حریم راه از طریق تنظیم صورتجلسه با عوامل نیروی انتظامی جلوگیری شده، ۱۱۵ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و با حکم قضایی۸ مورد تخریب انجام گرفته است.

فرج پور اظهار کرد: با اخذ دستور قضایی ۱۴۵ مورد مجوز ساخت و ساز صادر و ۴۲عدد تابلو و بنر غیر مجاز  نیز از سطح جاده های این شهرستان برچیده شده است