شناسهٔ خبر: 121215 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن عنوان کرد؛

مشکل اصلی طرح نهضت ملی مسکن در استان کرمان تامین آب است

بازدید معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: مشکل اصلی استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن تامین آب شرب است که می‌طلبد مسئولین استان با حرکتی جهادی در رفع این مشکل تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در سفر دو روزه معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن به استان کرمان صبح روز دوشنبه ۱۴ آذر،تقی رضایی بعد از بازدید از شهرستان بردسیر  به همراه مهندس حافظی سرپرست اداره کل راه و شهرسازی ،مدیران مربوطه سازمان ملی زمین و مسکن ،معاونت های مربوطه اداره کل راه و شهرسازی به شهرستان سیرجان عزیمت کردند.

رضایی بعد از بازدید از طرح ها و پروژه های مربوطه خصوصا طرح نهضت ملی مسکن شهرستان سیرجان در نشستی با حاج آقا حسن پور نماینده مردم شریف سیرجان و بردسیر و مدیران مربوطه شهرستان سیرجان عنوان کردند: شهرستان سیرجان جز شهرستان های پیشرو در طرح نهضت ملی مسکن است.

وی ضمن اشاره مجدد به همکاری دستگاه‌های مربوطه در طرح نهضت ملی مسکن افزود: وزارت راه و شهرسازی آمادگی تامین اراضی مورد نیاز جهت طرح نهضت ملی مسکن را دارد اما این مهم با مشکلاتی همچون قرار گیری اراضی بر روی زون آب شهری ،قراری گیری در پهنه ی سیلابی و.... است که این محدودیت ها باعث کند شدن حرکت این نهضت شده است.

وی همچنین اشاره کرد: متاسفانه بعضاً از وزارت راه و شهرسازی توقع می رود زیر ساخت های نهضت ملی مسکن را نیز فراهم کند که در صورتی این مهم به عهده ی دستگاه های مربوطه می باشد و وظیفه وزارت راه و شهرسازی در این خصوص تامین زمین و ساخت مسکن می باشد.

معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن ادامه داد: مشکل اصلی استان کرمان در طرح نهضت ملی مسکن تامین آب شرب است که می‌طلبد مسئولین استان با حرکتی جهادی در رفع این مشکل تلاش کنند تا بتوان به تعهد دولت در امر ساختمان در استان کرمان جامع عمل بپوشانیم.