شناسهٔ خبر: 121252 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد خبر داد؛

تصویب طرح سه پروژه آماده سازی اراضی ملی شهرستان نجف آباد به مساحت ۵۸ هکتار

مرتضی فولادی- نجف اباد - اصفهان رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد گفت: تهیه طرح آماده سازی اراضی ملی به مساحت ۵۸ هکتار در شهر های دهق، علویجه و محدوده منفصل این دو شهر در قالب سه قرارداد به تصویب کمیسیون ماده پنج استان رسید.

مرتضی فولادی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (اصفهان)؛ در خصوص وضعیت طرح‌های آماده سازی اراضی این شهرستان اظهار داشت: در نیمه نخست سالجاری طرحِ سه پروژه مهم آماده سازی در حوزه مسکن و ساختمان این شهرستان در کمیسیون ماده پنج استان اصفهان به تصویب رسید.  

وی با بیان اینکه مساحت این اراضی ملی در مجموع ۵۸ هکتار است اذعان داشت: تهیه طرح آماده سازی اراضی ملی در شهرهای دهق، علویجه و محدوده منفصل این دو شهر در قالب سه قرارداد طرح آماده سازی شامل ۱۴ هکتاری علویجه، چهار هکتاری دهق و ۴۰ هکتاری سایت اداری به تصویب رسیده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان نجف آباد افزود: با توجه به تقاضای دستگاه‌های دولتی جهت دریافت زمین، تهیه طرح ۴۰ هکتاری سایت اداری مهردشت بسیار حائز اهمیت به نظر می رسید همچنین این طرح شامل قطعات اداری، تجاری و رفاهی بوده که مراحل تهیه فاز دوم آماده سازی آن در جریان است.  

وی بیان داشت: با تصویب ۱۴ هکتار طرح آماده‌سازی اراضی مسکونی خدماتی و تجاری در شهر علویجه، ۲۹۰ قطعه زمین مسکونی به مساحت بیش از ۶۰ هزار مترمربع به ظرفیت بانک زمین شهر علویجه افزوده شد.  

فولادی گفت: این طرح با تامین سایر اراضی خدماتی مورد نیاز و با لحاظ یک قطعه زمین ۲۷ هزار متر مربعی که از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان اصفهان جهت احداث اردوگاه دانش آموزی غرب استان بوده به تصویب رسید که مراحل طراحی و آماده سازی از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان در حال انجام است.