شناسهٔ خبر: 121324 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری ایلام:

۱۱ هزار تن شن و نمک در راهدارخانه های ایلام ذخیره شد

اجرای عملیات‌های راهداری زمستانی با مصرف هزار و 500 تن شن و نمک معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام از ذخیره سازی ۱۱هزار تن ماسه و نمک  برای راهداری زمستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(ایلام)؛ علی روان گفت: بیش از ۱۱ هزار تن نمک و شن برای نمک پاشی جاده ای هنگام روزهای یخبندان در راهدارخانه های استان ذخیره شده است.

وی اظهار داشت: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات راهداری در فصل سرما و یخبندان در قالب طرح راهداری زمستانه در استان اندیشیده شده و علاوه بر ذخیره شن و نمک، ماشین آلات برف روبی نیز تجهیز و در راهدارخانه‌ها مستقر شده اند.

روان افزود: هم اکنون در استان ۱۳راهدارخانه ثابت و سیار وجود دارد که برای استقرار ماشین‌آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده‌اند و بخشی از این راهدارخانه‌ها نیز به اسکان کسانی که در جاده‌ها مانده و دچار مشکل می‌شوند، اختصاص می‌یابد.

معاون راهداری ایلام یادآور شد: همچنین ۲۲۹دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی راه ها در مواقع بارش اقدام کنند.

وی بیان کرد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پل‌ها، بستر رودخانه‌ها و شانه‌سازی محل‌هایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.

روان اضافه کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راه‌های روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاری‌ها و بخشداری‌های استان هماهنگی های لازم به عمل آمده است و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهادها به منظور پاکسازی و برف‌روبی استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راه‌های استان و کشور مطلع شوند.

راهداران در قالب طرح های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانه بیش از ۳۴۵۲ کیلومتر از راه های استان را تحت پوشش قرار می دهند.