شناسهٔ خبر: 121349 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با هدف ارتقای ایمنی تردد انجام شد؛

خط کشی ۷۷۳ کیلومتر راه‌های مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان

خط کشی محورهای مواصلاتی شمال سیستان و بلوچستان رئیس اداره ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان گفت: خط کشی ۷۷۳ کیلومتر از راه های مواصلاتی جنوب استان در آبان ماه سال جاری انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهر سازی(ایرانشهر)، عبدالرحمن نارویی رئیس اداره ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان اظهار کرد: این اقدام به منظور افزایش ایمنی، کاهش تصادفات و حوادث ترافیکی و افزایش دید رانندگان خصوصا در شب انجام شده است.

نارویی ادامه داد: از ملزومات مهم ایمنی جاده‌ای که نقش ارزنده در کاهش حوادث و تسهیل سفرهای برون شهری دارد اجرای خط کشی و نقوش ترافیکی است.

وی افزود: با توجه به نقش خطوط ترافیکی در ارتقاء ایمنی راه، این اداره کل به طور مستمر نسبت به اجرا و احیای خطوط امحا شده در سطح راه های جنوب استان اقدام می‌کند.

نارویی نصب تابلو های اخطاری، انتظامی و مسیر نماهای جدید کامپوزیتی در سطح راه‌های جنوب استان را از دیگر برنامه های لحاظ شده در این طرح بر شمرد و گفت: افزون بر ۱۷۵۰ عدد تابلو اخطاری، انتظامی و مسیر نمای جدید که در انتقال پیام های اطلاعاتی ـ هشداری بصورت بصری به کاربران و رانندگان نقش مهمی دارند، در آبان ماه امسال در مقاطعی از محور های جنوب استان نصب شده است.

رئیس اداره ایمنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر رعایت کامل جوانب ایمنی توسط رانندگان گفت: بی تردید از عوامل اصلی در اجرای مناسب و مانایی خطوط و نقوش ترافیکی، عدم عبور وسایل نقلیه از روی خطوط بخصوص در ساعات اولیه بعد از اجرا می باشد،لذا رانندگان باید نسبت به رعایت این مهم عنایت داشته و بین خطوط حرکت کنند.