شناسهٔ خبر: 121391 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد اعلام کرد؛

بارش برف و کولاک در ارتفاعات و مناطق سردسیر/لغزندگی جاده‌ها و اختلال در سفرهای بین شهری

کولاک برف سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی و بارش برف و کولاک در ارتفاعات و مناطق سردسیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور، فعالیت سامانه بارشی از امروز شنبه تا فردا سبب بارش باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و بارش برف و کولاک، کاهش محسوس دما، یخبندان و رخداد مه در ارتفاعات و مناطق سردسیر می‌شود.

منطقه اثر این سامانه روز شنبه کرمان، جنوب یزد، هرمزگان و شرق و جنوب شرق فارس و روز یک‌شنبه کرمان، خراسان جنوبی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب یزد پیش‌بینی شده است.

اثر مخاطره این سامانه لغزندگی و کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال آبگرفتگی معابر بصورت محدود، احتمال تاخیر در پرواز، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، احتمال افت فشار گاز و احتمال اختلال در عملیات عمرانی خواهد بود.

سازمان هواشناسی کشور به احتیاط در سفرهای برون شهری، به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتن‌ریزی، تمهیدات لازم در حفظ ماشین‌آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر توصیه کرده است.