شناسهٔ خبر: 121435 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

همراهی بذرپاش در سفر یکروزه رئیسی به شهرستان رباط کریم

رئیس جمهور از طرح نهضت ملی مسکن و مترو پرند بازدید کرد

رباط کریم وزیر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه امروز در سفر یک روزه به شهرستان رباط کریم طرح های در دست اجرای نهضت ملی مسکن و مترو پرند بازدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز پنجشنبه در ادامه بازدیدهایش از طرح های در حال احداث شهرستان رباط کریم از پروژه یکهزار و ۴۶۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در شهر پرند بازدید کرد و در جریان مراحل ساخت و آخرین وضعیت این طرح قرار گرفت.

این طرح از جمله پروژه‌های گام اول طرح نهضت ملی مسکن است که در تابستان سال ۱۴۰۱ احداث آن آغاز شده و در دو بخش ۸۹۰ و ۵۷۰ واحدی در دست احداث است.
رئیس جمهور ضمن ابراز رضایت از میزان پیشرفت بخش اول این پروژه گفت: با رونق تولید و ساخت مسکن، علاوه بر رفع نیاز مردم بسیاری از بخش‌های مختلف صنعتی نیز رونق خواهند گرفت و موجب افزایش اشتغالزایی خواهد شد.

مترو پرند خرداد ماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود

همچنین در ادامه سفر یک روزه رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به شهرستان رباط کریم، با حضور در ایستگاه مترو شهر پرند که‌ از فرودگاه امام خمینی (ره) به سمت شهر پرند احداث شده بازدید صورت گرفت و در جریان روند احداث و پیشرفت فیزیکی متروی این شهر قرار گرفتند.

رئیس جمهور در این بازدید از این پروژه مسئولان را مکلف کرد تا به فوریت بخش باقیمانده این پروژه را تکمیل کنند تا مردم این شهرستان از آن بهره‌مند شوند و مسئولان این پروژه وعده داده اند متروی پرند خرداد ماه سال آینده آماده بهره‌برداری شود.

 خط مترو مورد نظر از ایستگاه شاهد در خط یک مترو منشعب شده است و با طی مسیر ۵۰ کیلومتری با پنج ایستگاه به شهر پرند می‌رسد. ۳۰ کیلومتر خط اول متروی پرند با ایستگاه‌های شهر آفتاب و فرودگاه امام خمینی(ره) به بهره‌برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر پایانی آن در حال  تکمیل است.

معاون اجرایی رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید، استاندار تهران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، و مسئولان شهرستان رباط کریم در این سفر رئیس جمهور را همراهی می کنند.

شهرستان رباط کریم با جمعیت بیش از ۵۰۰ هزار نفر با سه شهر پرند، رباط‌کریم و نصیرشهر در جنوب غربی استان تهران قرار دارد و یکی از قطب های صنعتی استان تهران است.