شناسهٔ خبر: 121437 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نشست تخصصی صنعتی در دانشگاه علم و صنعت ایران تاکید شد؛

نقشه راه مناسب برای شهرهای جدید و نسل نو شهرها در چارچوب حرفه‌ای تدوین می‌شود

علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی از تهیه نقشه راه مناسب برای شهرهای جدید در حال ساخت و نسل نو شهرها در چارچوب و قواعدی حرفه‌ای خبر داد و تأکید کرد: دانشگاه تنها راه کمک‌رسانی به تحقق این هدف خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست تخصصی صنعتی با موضوع فرصت های پیش رو در تعاملات صنعتی دانشگاه با شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد.

جعفری در این نشست ضمن اشاره به تهیه برنامه هفتم توسعه در قالب توسعه اقتصادی و رویکردی عدالت محور در این دوره بیان کرد: در حال حاضر ساماندهی شهرهای موجود کشور با هدف رفع آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها در تمامی ابعاد یکی از دستورکارهای مهم ما در این دوره به شمار می‌رود که قطعا دانشگاهیان با ارائه راهکار مناسب می‌توانند در این امر ما را یاری کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه سخنان خود تهیه نقشه راه مناسب برای شهرهای جدید در حال ساخت و نسل نو شهرها در چارچوب و قواعدی حرفه ای و بدون نقص را دومین اقدام مهم در دستور کار فعلی حوزه شهرسازی اعلام و تأکید کرد که دانشگاه تنها راه کمک‌رسانی به تحقق این هدف خواهد بود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین اضافه کرد: در این دوره تلاش داریم تا ساخت سکونتگاه‌های با کیفیت را به سمت الگوی شهرک‌سازی با فرهنگ ایرانی – اسلامی سوق داده و این امر را در هر منطقه متناسب با ذائقه زیست بوم مورد نظر در معماری و هویت بخشی به شهر نشان دهیم که بدون شک در این راه نیز به کمک شما دانشگاهیان نیازمندیم.

به گزارش شرکت عمران شهرهای جدید، جعفری در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساخت ۴۰ نقطه شهرکی دولتی، ۷۵ نقطه شهرکی خصوصی و ۲۵ نقطه شهرکی برای نهادها و سازمان‌های مختلف در دستور کار داریم که تلاش داریم با محورهای مذکور و کمک اساتید متخصص این حوزه آن‌ها را به ثمر برسانیم.