شناسهٔ خبر: 121441 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در هشت ماه سالجاری صورت پذیرفت؛

اجرای۱۳۰ کیلومتر روکش آسفالت در راه‌های اصلی مازندران

مازندران رئیس اداره نگهداری راههای اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان مازندران از اجرای ۱۳۰ کیلومتر عملیات بهسازی و روکش آسفالت محورهای اصلی و فرعی استان در هشت ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، مهرداد زمانی  اظهار داشت: در هشت ماهه سالجاری ۱۳۰ کیلومتر عملیات روکش آسفالت تقویتی،۲۹۱هزار متر درزگیری و۱۵۲هزار و ۵۵۰ تن لکه گیری در برخی از محورهای استان ( بر اساس نیاز سنجی و اولویت بندی ) اجرا شده است.

   همچنین علاوه بر موارد یاد شده، نسبت به اجرای ۲۲ کیلومتر روکش آسفالت حفاظتی میکروسرفیسینگ در شرق استان اقدام شده است.

وی گفت: این اداره کل با هدف تأمین ایمنی عبور و مرور، کاهش میزان خرابی راه, کاهش هزینه های استهلاک وسایل نقلیه و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای رسیدن به موقع به مقصد ، در قالب سه قرارداد غرب ، مرکز و شرق راههای شریانی و اصلی حوزه استحفاظی استان اقدام به لکه گیری و روکش آسفالت کرده است.  

رئیس اداره نگهداری راه‌های استان مازندران ا افزود: به منظور تسهیل در امر تردد و افزایش ایمنی محورها اجرای عملیات لکه گیری و روکش آسفالت در  محورهای مواصلاتی استان مانند محورهای کندوان ، سوادکوه، هراز ،بهشهر-نکا-گلوگاه، نوشهر- نور، عباس آباد –کلاردشت ، لفور ، کمربندی جنوبی بابل ، ساری- قائمشهر ، حوزه بندپی بابل، سه راهی بلده- پل زنگوله، رویان- گلندرود، کوهی خیل –جویبار، نکا- استخرپشت، ساری- لاریم و ... همچنین لکه گیری کلیه محورهای مواصلاتی استان به صورت روزانه ( با استفاده از آسفالت گرم و سرد) صورت پذیرفته است.

زمانی ادامه داد : با توجه به ویژگی شاخص ترانزیت و توریستی بودن این استان روکش آسفالت محورهای شریانی و اصلی می تواند نقش مهمی را در بهبود و سرعت مبادلات اقتصادی منطقه و ایمنی کاربران جاده ای ایفا نماید.

وی با اشاره به اهمیت زیرساخت جاده‌ای مناسب در کاهش خسارات مالی و جانی از سویی و حمل و نقل تولیدات کشاورزی از سوی دیگر ابراز امیدواری کرد: موثرترین شرایط برای حمل و نقل آرام و ایمن ، داشتن یک رویه سالم راه همراه با نصب علائم ایمنی لازم بوده تا بتوان با خیالی آسوده تردد کرد و از جمله اهدافی که این اداره برای دستیابی به آن تلاش می کند مطالعه و فراهم نمودن طرح های لازم برای انجام و اجرای رویه های آسفالتی مناسب و اقتصادی بودن آن است.

رئیس اداره نگهداری راههای استان مازندران افزود:جاده ها از جمله اموال عمومی است که قانون گذار حفظ ، حراست نگهداری ، تعریض و هرگونه فعالیتهای مرتبط با آن را به این اداره کل محول کرده و بدیهی است ایمن نمودن محورها برای سلامت عبور و مرور و توسعه آتی راهها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.