شناسهٔ خبر: 121442 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خبر داد:

مراجعه بیش از ۵۱۵۰۰ دستگاه وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی

مراکز معاینه فنی آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از مراجعه بالغ بر ۵۱ هزار و پانصد دستگاه وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین به مراکز معاینه فنی استان در ۸ ماهه گذشته از سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، پیمان آرامون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اعلام فعالیت ۷ مرکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در سطح استان گفت: این تعداد شامل دو مرکز در شهرستان ارومیه و پنج مرکز دیگر در شهرستانهای سلماس، مهاباد، خوی، میاندوآب و بوکان است که در ۸ ماهه گذشته سال از جاری ۵۱ هزار و ۵۴۸ وسیله نقلیه سنگین و نیمه سنگین به آن مراکز جهت تست و معاینه فنی مراجعه کردند.

وی ادامه داد: در این مدت از مجموع مراجعات وسایل نقلیه به مراکز معاینه فنی وسایل نقلیه سنگین استان ۴۵ هزار و ۷۱۱ دستگاه از تست های مربوطه قبول و ۵۸۳۷ دستگاه رد شدند.

آرامون افزود : بیشترین پذیرش وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین جهت معاینه فنی به ترتیب در شهرستانهای خوی با ۱۴۶۲۲ دستگاه ، ارومیه با ۱۴۰۳۴ دستگاه و مهاباد با ۷۴۱۶ دستگاه انجام گرفته است و بیشترین مراجعه وسائل نقلیه سنگین و نیمه سنگین برای انجام معاینات فنی نیز به ترتیب متعلق به کامیون ، کامیون کشنده و مینی بوس بوده است.

وی گفت : در این مراکز انواع آزمایشات همچون آزمایش میزان آلایندگی ، میزان صدا ، تست سرعت ، تست ترمزها ، نور چراغ ها ، باک غیر استاندارد ، آج لاستیک و سایر آزمایشهای فنی مشابه از وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین گرفته می شود، بطوریکه عمده ترین دلایل ردی معاینه فنی این قبیل خودرو ها در مراکز معاینه فنی تست ترمز ، آزمون ظاهری و آلودگی بوده است.

آرامون اظهار داشت : بر اساس آمار بالغ بر ۸۸ درصد وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین که به‌ مراکز معاینه فنی استان مراجعه کردند از آزمایشات مربوطه قبول شده و ۳۹.۲۹ درصد وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین ردی از معاینه فنی بالای ۲۰ سال عمر داشتند.