شناسهٔ خبر: 121454 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست با فرماندهی پلیس راه استان مورد تاکید قرار گرفت؛

ضرورت استفاده از سیستم‌های هوشمند جاده‌ای در طرح جامع حمل ونقل و ترافیک

1670481481564.jpg رییس اداره مدیریت راههای استان در جلسه هم اندیشی و هماهنگی بهره گیری از سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای به نقش آن در دستیابی به تمامی اهداف طرح جامع حمل ونقل و ترافیک اشاره کرد و افزود: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) افزایش ایمنی از طریق کاهش وقایع ثانویه و کاهش نرخ تصادفات را به دنبال دارد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(سمنان) جلسه هم اندیشی و هماهنگی بهره گیری از سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای با حضور سرهنگ بزرگی فرماندهی قرارگاه پلیس راه استان، سرهنگ کریمی معاون فاوا فرماندهی انتظامی استان و فیروزجائیان رییس اداره مدیریت راههای استان در قرارگاه پلیس راه استان برگزار شد.

فرماندهی قرارگاه پلیس راه استان در ابتدا جلسه اظهار داشت: وظایف نهادهایی مانند پلیس راه کنترل رعایت قوانین و مقررات در محورهای مواصلاتی، افزایش ایمنی عبور و مرور در محورها و آمادگی و اقدام بموقع در مواقع بحرانی ترافیکی و جوی در جهت خدمت‌رسانی به هموطنان است.

سرهنگ بزرگی تحقق این امر را مستلزم همکاری سایر نهادهای امدادرسان جاده‌ای دانست و افزود: هرگونه اقدامی که منجر به کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و تسریع در امدادرسانی به کاربران جاده‌ای شود، مطلوب بوده و موجب رضایتمندی هموطنان خواهد شد.

وی با تاکید بر بهره گیری از سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای یاد آور شد: بدون شک بهره‌وری از اینگونه سامانه‌ها، به تدریج در شیوه رانندگی مردم و کاهش تلفات رانندگی، تاثیر گذار خواهد بود.

معاون فاوا فرماندهی انتظامی استان نیز توضیح داد: فراهم آوردن تجهیزات فنی و ارتقای نرم افزاری و سخت افزاری در جهت افزایش توان فنی تجهیزات فرماندهی انتظامی استان در حد امکانات و مقدورات سازمانی از وظایف و عملکرد فاوای استان است.

کریمی تاکید داشت: این موضوعات با همکاری زیرمجموعه‌های فرماندهی انتظامی استان همچون قرارگاه پلیس راه در حال انجام بوده و معاونت فاوا برای ارتقای کیفی و استفاده بهینه از تجهیزات و خدمات در زمینه‌های مشترک کاری، آماده همکاری با سایر نهادهای خدمت‌رسان منجمله اداره کل راهداری استان است.

پلیس اداره مدیریت راههای استان در این جلسه خاطر نشان کرد: در راستای مدیریت جریان ترافیک و نظارت بر محورهای مواصلاتی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توانسته با نصب، راه‌اندازی و بهره برداری از تجهیزات سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای (ITS) در طول محورها اقدامات گسترده‌ای داشته باشد.

محمد حسین فیروزجائیان افزود: سامانه های هوشمند حمل و نقل جاده‌ای در دستیابی به تمامی اهداف طرح جامع حمل ونقل و ترافیک نقش بی بدیلی دارد و از طریق کاهش وقایع ثانویه و کاهش نرخ تصادفات افزایش ایمنی را به دنبال دارد.

وی فراهم کردن زمینه‌های بهره‌گیری از این سامانه‌ها برای نهادهایی چون پلیس راه را از اهداف اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان دانست و توضیح داد: ارتقای کیفیت امدادرسانی به هموطنان از الزاماتی است که همیشه مد نظر بوده و امیدواریم با همکاری فرماندهی پلیس راه استان، معاونت فاوا فرماندهی انتظامی استان و پرسنل فنی نهادهای مذکور این موضوع بیش از پیش محقق شود.

گفتنی است؛ در پایان برهم‌افزایی و همکاری‌های همه جانبه و رفع مشکلات و موانع احتمالی تاکید شد.