شناسهٔ خبر: 12163 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روسای هیئت نظارت بر انتخابات در استان‌های خراسان شمالی والبرز اعلام کردند؛

توجه به حقوق مهندسان، عاملی برای تشویق حضور در انتخابات

انتخابات نظام مهندسی البرز رئیس هیئت نظارت بر انتخابات نظام مهندسی خراسان شمالی در آستانه برگزاری این انتخابات در کشور ضمن تأکید بر تأثیر مثبت ابلاغیه وزیر راه بر این انتخابات اعلام کرد: مهندسان با علم بر این که با رای خود در سرنوشت نظام صنفی شان سهیم هستند قطعا در این رأی گیری شرکت می کنند.

علی اصغر بدیعی مقدم در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن بیان این مطلب گفت: ابلاغیه وزیر راه و شهرسازی در حوزه فعالیت‌های رأی دهنگان دخالتی تاثیر منفی نداشت. از این رو انتظار می رود که حضور تمامی اعضای نظام مهندسی همچنان به قوت خود باقی مانده و تعداد آن ها نیز  کاهش نیابد. از طرف دیگر این ابلاغیه کمتر از ۲۰ درصد از کاندیداها را از دور انتخابات حذف کرد که با تمدید مهلت ثبت نام و کاندید شدن افراد واجد صلاحیت، شرایط به حالت قبل بازگشت.

بدیعی مقدم در ادامه گفت: بنابراین با توجه به وضعیت پیش آمده انتظار می رود در انتخابات پیش رو افراد اصلح به عنوان نماینده جامعه مهندسی برگزیده شوند.

وی در ادامه اطلاع رسانی به وسیله پیامک، روزنامه های محلی و چاپ بنر را از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی استان برای حضور بیشتر مهندسان در انتخابات دانست و گفت: برگزاری نشست‌های مستمر با اعضای نظام مهندسی و توجه به وضعیت صنفی این قشر از افراد جامعه نیز در این راه بی تأثیر نخواهد بود، زیرا که رأی دهندگان در این جلسات از تأثیر مثبت حضورشان در انتخابات آگاه شده و تمامی مسیر برای آن ها شفاف سازی خواهد شد.

 تبلیغ در رسانه و شبکه‌های اجتماعی

داریوش حسینی مدیر مسکن و ساختمان اداره راه و شهرسازی البرز نیز در گفتگویی دیگر در این باره بیان کرد: پس از ابلاغیه دکتر آخوندی و تمدید مدت ثبت نام افراد زیادی برابر خواسته بسیاری از مهندسان به نمایندگی از گروه های گوناگون ازجمله عمرانی، تأسیساتی، برق و ... در انتخابات کاندید شدند که این امر  عامل مؤثری برای تشویق جامعه مهندسان برای حضور در انتخابات است.

این معاون مدیرکل راه وشهرسازی البرز در ادامه تأکید کرد: در حال حاضر تمامی اقدامات لازم برای اطلاع رسانی دقیق به مهندسان  هم به وسیله شبکه تلویزیونی  استان ، شبکه های اجتماعی، پیامک و سایت‌های خبری محلی  انجام شده است.

این مقام مسئول همچنین یادآور شد: توجه به حقوق مهندسان و همچنین جلب اعتماد آن ها نسبت به این امر که اداره کل راه و شهرسازی به عنوان دستگاه نظارت کار خود را بر پایه عدالت انجام می دهد قطعا یکی دیگر از عوامل مهم شرکت مهندسان در انتخابات به شمار می رود.

 در مدت زمان تمدید شده ۱۴ نفر دیگر برای حضور در هیئت مدیره نظام مهندسی استان البرز ثبت نام کردند و دو نفر نیز انصراف دادند./

نظر شما