شناسهٔ خبر: 121680 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل هواشناسی استان فارس:

ایستگاه هواشناسی خودکار اقلیم‌شناسی در داراب احداث می‌شود

ایستگاه هواشناسی مدیرکل هواشناسی استان فارس از احداث ایستگاه اقلیم‌شناسی خودکار و بارانسنجی خودکار در شهرستان داراب در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در جلسه‌ای که در فرمانداری شهرستان داراب با حضور فرهاد سعدی فرماندار داراب، مسعود حقیقت مدیرکل هواشناسی و انصاری رئیس اداره هواشناسی داراب تشکیل شد، پیرامون احداث ایستگاه هواشناسی خودکار اقلیم شناسی و بارانسنجی و راه اندازی ایستگاه هواشناسی فرودگاهی بحث و تبادل نظر شد.

 مسعود حقیقت در این دیدار گفت: تاسیس این ایستگاه در برنامه عملیاتی سازمان هواشناسی کشور قرار دارد و اطلاع‌رسانی پدیده‌های مخرب و توصیه های هواشناسی کشاورزی به دلیل کشاورزی بودن اقلیم شهرستان داراب در برنامه های اداره کل قرار دارد.

وی افزود: مقرر شد با رایزنی‌های انجام شده با فرماندار داراب زمین مورد نیاز برای تاسیس ایستگاه خودکار اقلیم شناسی و بارانسنجی تامین شود.

به گزارش سازمان هواشناسی کشور، فرماندار داراب اظهار کرد: با توجه به اهمیت اطلاع‌رسانی و وضعیت آب و هوا به کشاورزان و همچنین محرومیت مناطق شهرستان، ایجاد ایستگاه خودکار اقلیم‌شناسی و بارانسنجی بسیار ضروری است و آگاهی از شرایط جوی برای مقابله و آمادگی در شرایط سرمازدگی بویژه برای کشاورزان از جمله ضرورت‌های ایستگاه خودکار اقلیم شناسی است.