شناسهٔ خبر: 121723 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

از ابتدای سال جاری تاکنون انجام شد؛

اصلاح و ایمن سازی ۸۶ نقطه پرحادثه در راه‌های استان مرکزی

استان مرکزی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از اصلاح و ایمن سازی ۸۶ نقطه پرحادثه در راستای ارتقای ایمنی راه‌ها در استان با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی از استان مرکزی ، مهرداد جهانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به تلاش شبانه روزی راهداران برای ارتقای ایمنی در سطح و حاشیه راهها با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب بخشندگی راه افزود: امسال با جدیت بکار گرفته شده علاوه بر اجرای طرح های مختلف عمرانی و توسعه سامانه‌های هوشمند جاده‌ای، ۸۶ نقطه پرحادثه توسط ادارات تابعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان ها اصلاح و ایمن سازی شده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح و رفع این نقاط پرحادثه بصورت امانی و با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی و ظرفیت ماشین آلات و تجهیزات در اختیار ادارات تابعه در سراسر استان صورت گرفته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی تصریح کرد: ۱۴ نقطه حادثه خیز در جاده‌های شهرستان ساوه، ۱۴ نقطه در جاده‌های شهرستان زرندیه، دو نقطه در غرق آباد، پنج نقطه در تفرش، ۱۰ نقطه در آشتیان و هفت نقطه حادثه خیز در جاده‌های شهرستان فراهان امسال توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی ایمن سازی شده است.

وی ادامه داد: ۹ نقطه از نقاط حادثه خیز در شهرستان کمیجان، سه نقطه در خنداب، شش نقطه در شهرستان شازند، سه نقطه در اراک، یک نقطه در خمین، سه نقطه در محلات و ۹ نقطه از نقاط حادثه خیز شهرستان دلیجان نیز امسال ایمن سازی شده است.

جهانی از اصلاح و اجرای ۳۳۶ کیلومتر شیب شیروانی در جاده‌های استان در سال جاری خبر داد و گفت: این میزان عملیات در تمامی شهرستان‌های استان با هدف ارتقای ایمنی در حاشیه راهها انجام شده‌ تا در صورت خروج خودرو از سطح جاده از واژگونی خودرو جلوگیری شود.

وی اظهار کرد: در راستای افزایش بخشندگی جاده‌های استان مرکزی و کاهش حوادث رانندگی در استان، شانه سازی در ۴۰۱ کیلومتر از جاده‌های این استان نیز توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان انجام شده است.

وی افزود: عملیات شانه سازی در شهرستان‌های مختلف استان مرکزی از جمله ۶۰ کیلومتر از جاده‌های شهرستان ساوه، ۱۲ کیلومتر در زرندیه، ۲۰ کیلومتر در غرق آباد، ۳۴ کیلومتر در تفرش، ۲۰ کیلومتر در آشتیان، ۲۳ کیلومتر در فراهان و ۸۲ کیلومتر در جاده‌های شهرستان کمیجان و ۱۵۰ کیلومتر در شهرستان های خنداب، شازند، اراک، خمین، محلات و دلیجان انجام شده است.

گفتنی است، ۶ هزار و ۴۵۰ کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی، فرعی و روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.