شناسهٔ خبر: 121915 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت راه‌آهن مطرح کرد؛

اهتمام ویژه وزیر سابق راه و شهرسازی نسبت به تامین منابع پروژه‌های ریلی

صالحی مدیرعامل شرکت راه‌آهن با یادآوری اینکه وزیر سابق راه و شهرسازی نسبت به تامین منابع پروژه‌های ریلی اهتمام جدی داشت، ابراز امیدواری کرد با حضور وزیر جدید راه و شهرسازی اهداف پایه‌ریزی شده در صنعت ریلی محقق شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم بزرگداشت مرحوم رستم قاسمی، وزیر سابق راه و شهرسازی با حضور سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن امروز در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد.

در این مراسم که اعضای هیات مدیره به همراه مدیران و کارکنان راه‌آهن حضور داشتند، یاد و خاطره مرحوم مهندس قاسمی در صیانت از سنگرهای انقلاب اسلامی گرامی داشته شد و ضمن یادآوری دلاوری‌ها و مجاهدت‌های ایشان، برای آن مرحوم علو درجات مسئلت شد.

صالحی در این مراسم، با یادآوری اینکه مرحوم قاسمی را از زمانی که در قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) و وزارت نفت، مشغول به فعالیت بوده می‌شناخته است، اظهار کرد: اگر قرار باشد که واژه سردار سازندگی را به کار ببریم، این عنوان به حق، برازنده سردار قاسمی است.

وی با اشاره به اینکه در بیش از ۲۰ سفر استانی و چندین سفر خارجی همراه و در کنار مرحوم مهندس قاسمی، شاهد تلاش و مجاهدت وافر وی بوده است، خاطرنشان کرد: وی همه وجود خود را وقف کار کرده بود و به سلامتی خود، توجهی نمی کرد. 

مدیرعامل راه‌آهن با یادآوری از اهتمام جدی وزیر سابق راه و شهرسازی در پیگیری حوزه حمل و نقل ریلی کشور اظهار کرد: وی همواره توجه و اهتمام خاصی به تامین منابع پروژه های ریلی داشت که این موضوع نشان دهنده اهمیت حوزه ریلی برای آن مرحوم بود.

دکتر صالحی با اشاره به بیماری مرحوم قاسمی گفت: بیماری وی در مرحله اول درمان شد اما به دلیل مشغله های کاری پیگیر تداوم مراقبت ها از خود نشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: مهندس قاسمی پس از دو سفر سنگین خارجی به ترکمنستان و پاکستان، در اثر اتفاقی که هنگام بازگشت برای ایشان افتاد دچار شکستگی مهره های کمر شد اما با وجود اینکه باید حداقل چند ماه را برای دوران نقاهت پس از عمل جراحی سپری می‌کرد، فقط چند روز پس از عمل در محل کار حاضر شد و با وجود تحمل درد شدید، جلسات کاری را تعطیل نکرد.

صالحی مرحوم قاسمی را دارای ویژگی‌های منحصر به فردی همچون تعهد، تخصص، شهامت و شجاعت در تصمیم و اجرا دانست و تصریح کرد: ما باید از مسیری که وی رفت و تلاشی که برای تحقق آرمان‌های انقلاب به رهبری مقام معظم رهبری داشت، درس گرفته و آن را در پیش گیریم.

مدیرعامل راه آهن گفت: درست است که به لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی نیستیم و با وضعیت مطلوب فاصله داریم اما اصلا ناامید نیستیم و نباشید زیرا با وجود انسان‌های مجاهد و مخلصی مثل مرحوم قاسمی که تمام زندگی و شبانه روزش را وقف خدمت به کشور کردند و می‌کنند، حتما می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم.

به گزارش شرکت راه‌آهن، صالحی با یادآوری اینکه ما از تحریم‌های خارجی آسیب دیده‌ایم؛ اما ۱۰ برابر آن، از تحریم داخلی ضربه خورده‌ایم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که با حضور وزیر جوان راه و شهرسازی تلاش کنیم و اهدافی را که مرحوم قاسمی پایه ریزی کرد، محقق کنیم.