شناسهٔ خبر: 12193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ هرمزگان کلید خورد

پیش بینی الحاق ۱۰ فروند شناور جدید به ناوگان مسافری هرمزگان

بارگیری 94 میلیون تن در بنادر استان هرمزگان در سال93 معاون عملیات اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در نخستین نشست طرح ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵، از برنامه ریزی های صورت گرفته به منظور الحاق ۱۰ فروند شناور جدید با مجموع ظرفیت یکهزار و ۵۰۰ صندلی به ناوگان مسافری دریایی استان هرمزگان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، در نشستی که با حضور مسئولان واحدهای مختلف بندرشهید باهنر و مدیران دو بندر مسافری شهید حقانی و هرمز برگزار شد، طرح ساماندهی مسافرت های دریایی نوروز ۹۴ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نیازمندی های طرح سال آتی نیز احصاء شد.

"قاسم عسکری نسب" معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در این نشست گفت: با وجود فعالیت ۴۳ فروند شناور مسافری فعال در ناوگان مسافری دریایی بنادر شهید حقانی، قشم و هرمز با ظرفیت چهار هزار و ۶۹ صندلی در وضعیت فعلی، نیاز به برنامه ریزی جامع و کامل برای افزایش ناوگان و صندلی های موجود در طرح نوروزی سال ۹۵ وجود دارد.

وی افزود: این نیازها به وسیله برگزاری نشست های مشترک با تعاونی ها و دیگر فعالان این بخش احصاء خواهد شد.

افزایش ظرفیت ناوگان مسافری به بیش از پنج هزار صندلی

عسکری نسب در ادامه تأکید کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته حداقل ۱۰ فروند شناور مسافری استاندارد بیش از یکهزار و ۵۰۰  صندلی تا پایان سال جاری به ناوگان مسافری دریایی استان الحاق می شود.

معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر در همین رابطه پیش بینی کرد: با الحاق شناورهای جدید تعداد شناورهای مسافری مرکز هرمزگان به بیش از ۴۸ فروند و ظرفیت این ناوگان به بیش از ۵هزار و ۵۰۰ صندلی افزایش خواهد یافت.

تشکیل کارگروه های مختلف ستاد ساماندهی سفرهای دریایی

وی از تشکیل کارگروه های مختلف ستاد ساماندهی سفرهای دریایی نوروز ۹۵ مرکز هرمزگان در نیمه دوم سال خبر داد و افزود: بازرسی ایمنی و فنی شناورها، انجام تعمیرات دوره ای شناورها و اسکله های شناور، بررسی و به روزرسانی نقشه راه حمل و نقل دریایی، توجه به تجهیزات و زیرساخت های ایمنی، اطفاء حریق بنادر و امکانات رفاهی و خدماتی مهمانان نوروزی و زیباسازی بنادر مسافری از اهداف پیش بینی شده این ستاد به شمار می رود.

راه اندازی ستاد فرعی ساماندهی گردشگری در سواحل مکران

عسکری نسب از راه اندازی ستاد فرعی ساماندهی گردشگری ساحلی و دریایی برای رونق بخشی به سواحل مکران با محوریت بندر سیریک در نوروز ۹۵ خبر داد و گفت: با توجه به حضور صدها هزار نفر گردشگر و مهمانان نوروزی در تعطیلات نوروزی ۹۴ در سواحل منطقه شرق استان، حضور موثر سازمان بنادر به عنوان مرجع دریایی کشور برای حفظ ایمنی دریانوردی در این منطقه ضروری به نظر می رسد.

معاون عملیات دریایی و بندری اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر بر لزوم استفاده از شناورهای استاندارد و ایمن برای انجام کار جابجایی مسافرین و مهمانان نوروزی برای رقم زدن یک سفر ایمن، شادی بخش و پرخاطره برای هموطنان و مهمانان نوروزی تأکید کرد.

 در بخش پایانی این نشست، مسئولان واحدهای مرتبط با این طرح راهکارها و پیشنهادهای خود را ارائه دادند./

نظر شما