شناسهٔ خبر: 12211 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

دغاغله به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی خبر داد:

واریز پیمانه نخست سهمیه جدید گازوئیل ناوگان حمل‌و‌نقل عمومی از ساعت صفر یکم مهر

سوختگیری پیمانه نخست سهمیه پایه گازوئیل در طرح تخصیص سوخت بر مبنای پیمایش ساعت صفر فردا چهارشنبه یکم مهر به کارهای سوخت ناوگان حمل‌ونقل عمومی واریز می‌شود.

غلامحسین دغاغله مدیرکل حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و عضو کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: پیمانه نخست سهمیه جدید گازوئیل به کارت سوخت ناوگان حمل و نقل عمومی در ساعت صفر روز یکم مهر واریز می‌شود و واریز پیمانه دوم ۱۵ روز بعد یعنی ساعت صفر روز ۱۶ مهر خواهد بود.

بنا به اعلام شهرام آدم‌نژاد سخنگوی کارگروه سامانه نظارت پایش هوشمند تردد ناوگان عمومی٬ در سهمیه بندی جدید یک سهمیه پایه به همه ناوگان حمل و نقل عمومی کشور در ۱۱ گروه اختصاص می یابد و برای ناوگان حمل و نقل برون شهری و آن دسته از ناوگان حمل و نقل درون شهری که دارای اسناد حمل هستند سهمیه عملکردی نیز لحاظ می شود.

وی با بیان اینکه ۲۱۳۱ جایگاه توزیع سوخت گازوئیل در کشور وجود دارد تاکید کرد: ۱۸۵۶ جایگاه هم اکنون بر خط هستند که عمده سوخت گیری گازوئیل نیز در کشور از این جایگاهها انجام می شود. اول مهر ماه سهمیه پایه جدید به کارت سوخت همه ناوگان حمل و نقل عمومی واریز می شود و همه خودروها حداقل یک بار باید در ۱۸۵۶ جایگاه توزیع گازوئیل بر خط سوخت‌گیری کنند.

آدم نژاد با اشاره به روش های اطلاع رسانی به رانندگان به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ارسال شماره کارت هوشمند ناوگان به شماره ۶۰۴۰۱۴۱۱ و دریافت میزان پیمایش در دوره قبل، استفاده از سیستم USSD با شماره  *۶۰۴۰*۱۴۱#، مراجعه به سایت www.rmto.ir ، مراجعه به مراکز صدور کارت هوشمند و دریافت اطلاعات پیمایش و مراجعه به مراکز پاسخگویی مستقر در هر استان روش هایی هستند که رانندگان می توانند اطلاعات لازم را درباره این طرح دریافت کنند.

معاون برنامه ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآور شد: رانندگان درون شهری باید به سایت ساماندهی ناوگان باری www.navganbari.ir ، تلفن پاسخگوی به ناوگان باری ۰۲۱۹۷۱۱۸۲۱، سایت سامان‌دهی مسافری www.samandehi.uicb.ir و تلفن پاسخگویی به ناوگان مسافری ۰۲۱۶۶۱۲۲۹۶۵ مراجعه و ثبت نام کنند وگرنه سهمیه پایه آنها کاهش چشمگیری پیدا می کند. البته رانندگانی که درباره کارت سوخت خود سوالی دارند می توانند به سایت www.niopdc.ir مراجعه کنند یا با شماره ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند.

وی افزود: سهمیه پایه در پایان هر ماه باطل می شود اما سهمیه عملکردی به ماه بعد منتقل خواهد شد ضمن آنکه فاصله ۱۵ روزه واریز سهمیه های پایه در هر ماه بعد از 3،2 ماه که طرح اجرا شد به مرور کاهش خواهد یافت و روزانه می شود.

آدم نژاد یادآور شد: در بعضی موارد ممکن است که کلاس خودرو با مشخصات درج شده بر روی کارت وسیله نقلیه همخوان نباشد بر همین اساس سهمیه پایه برای خودرو کمتر واریز شود. رانندگانی که چنین مشکلی را دارند می توانند به مراکز پلیس+۱۰ مراجعه و نسبت به تعویض کارت وسیله نقلیه مطابق با اسناد حمل اقدام کنند.

در جلسه ۵ بهمن ماه ۹۳ مصوبه‌اي از سوي هيأت وزيران در زمينه تخصيص سوخت براساس عملكرد يا پيمايش وسيله‌نقليه به تصويب رسيد و به ادارات كل حمل و نقل و پايانه‌هاي سراسر كشور ابلاغ شد. براساس اين مصوبه، رانندگاني كه در زمينه حمل و نقل عمومي فعاليت دارند از جمله كاميون، كاميونت، اتوبوس و ميني‌بوس متناسب با ميزان فعاليت و عملكرد خود سوخت دريافت مي‌كنند./

نظر شما