شناسهٔ خبر: 122193 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

با همراهی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران؛

آیین افتتاح متمرکز آسفالت معابر شهری گلستان برگزار شد

راه و شهرسازی گلستان مراسم افتتاح آسفالت معابر شهری استان گلستان از محل اعتبارات شرکت بازآفرینی شهری ایران با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ( گلستان)،  مهدی ملک مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در آیین افتتاح متمرکز آسفالت معابر شهری استان که با حضور مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران برگزار شد، اظهار کرد: در راستای توسعه شهری، ایمنی در تردد مردم محلات هدف بازآفرینی بافت شهری و رسیدن به استانداردهای مطلوب در شهرستان های گلستان، ۲ هزار و ۱۳۲ تن قیر رایگان به استان اختصاص داده شد.

ملک ادامه داد: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۲۰۳ میلیارد ریال در ۱۵ شهر گلستان اجرا شد.

وی با بیان اینکه مجموعاً ۲۷۰ هزار متر مربع از معابر شهری گلستان آسفالت شده، گفت:  در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۷ میلیارد تومان سهمیه قیر استان بوده که پس از جذب تمامی این اعتبارات در واپسین روزهای سال مالی، با همکاری و اهتمام مسئولین توانستیم چهار میلیارد دیگر نیز به این اعتبارات اضافه کنیم.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: در این راستا مقدار قیر تخصیصی در برنامه اجرایی استان به ۳۰ میلیارد تومان رسیده و ۸۸ میلیارد تومان نیز در برنامه اجرایی گلستان تعریف شده است.

 ملک در ادامه گفت: سهمیه ی قیر استان گلستان در چند مرحله به شهرداری های این استان  تخصیص می یابد.

وی در انتها یادآور شد: هدف اصلی اجرای پروژه‌های بازآفرینی شهری در محلات مورد هدف ارتقای شاخص‌های زندگی شهری،‌ دسترسی آسان به خدمات و توانمندسازی ساکنان این محلات است که امیدواریم با همکاری دستگاه‌های مربوطه و مسئولین ذیربط این امر محقق شود.

گفتنی است آیین افتتاح متمرکز آسفالت معابر شهری استان گلستان با حضور محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، علی محمد زنگانه استاندار،  غلامرضا منتظری نماینده مردم شهرستان گرگان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران شهری و استانی گلستان برگزار شد.