شناسهٔ خبر: 12223 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آقابابایی:

فرودگاه امام(ره) نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای بین‌المللی کشور باشد

حمیدرضا سیدی مدیرکل امور مرزی کشور در رابطه با استفاده بیشتر از ظرفیت این فرودگاه گفت: مطمئنا با توجه به ظرفیت موجود، فرودگاه امام خمینی(ره) نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای بین‌المللی کشور باشد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از مرکز اطلاع‌ رسانی فرودگاهی امام‌خمینی(ره)٬ مجید آقابابایی مدیرکل امور مرزی کشور در نشست کارگروه ویژه دفتر رئیس‌جمهور برای رفع مشکلات فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: براساس قانون امور گمرک کارگروهی به نام ایجاد و مدیریت مرزهای رسمی زمینی، هوایی و دریایی وجود دارد که یکی از وظایف این کارگروه بررسی مبادی ورودی و خروجی زمینی، هوایی و دریایی است.

آقابابایی افزود: با توجه به نقش بسیار مهم فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) در حمل‌ونقل در سطح منطقه و بین‌الملل، امروز به بررسی میدانی ویژگی‌ها و مشکلات این فرودگاه در تمام حوزه‌ها مانند مدیریت، گمرک، تردد مسافر، پلیس و... پرداختیم تا مشکلات را شناسایی و در یک گزارش پیشنهادات خود را به هیات دولت ارائه دهیم.

آقابابایی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا این گزارش را اواسط مهر ماه ارائه دهیم٬ اظهار کرد: مشکلات این فرودگاه در دو بخش خلاصه می‌شود که برخی نیازمند تغییر در قانون است که کمی زمان بر است و دسته دوم مشکلات مربوط به ناهماهنگی و برداشت نادرست از قانون است که برطرف کردن آن مدت زمان کمتری لازم دارد.

 وی در رابطه با استفاده بیشتر از ظرفیت این فرودگاه در حال حاضر گفت: مطمئنا با توجه به ظرفیت موجود، فرودگاه امام خمینی(ره) نمی‌تواند پاسخگوی تمامی نیازهای بین‌المللی کشور باشد.

آقابابایی ادامه داد: با تقسیم‌بندی این فرودگاه به بخش‌های باری، مسافری و حجاج٬ بررسی‌های لازم صورت می‌گیرد تا نتیجه این بررسی‌ها و بهترین راهکارها برای افزایش عملکرد این فرودگاه به هیات دولت ارائه می شود تا فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) به یکی از قطب‌های حمل و نقل بین‌المللی تبدیل شود.

در ادامه این نشست حمیدرضا سیدی مدیرکل فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) هدف از تشکیل این کارگروه را بررسی نقاط ضعف و رفع مشکلات عدیده این فرودگاه عنوان و از توجه ویژه مسئولان عالی‌رتبه کشوری قدردانی کرد.

سیدی با اشاره به مشکلات فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: در ۱۰ تا ۱۲ سال گذشته زیرساخت‌های این فرودگاه توسعه‌نیافته و ظرفیت ترمینالی که برای ۴.۵ میلیون مسافر طراحی و احداث شده٬ امروز ۷.۵ میلیون مسافر را در سال سرویس‌دهی می‌کند.

وی ادامه داد: متاسفانه نه فضای عمومی و نه فضای اختصاصی مورد نیاز ارگان‌ها پاسخگو نیست و لذا از پارکینگ خودرو تا فضای سبز ترمینال و حتی پارکینگ هواپیما با مشکل وکمبود مواجه هستیم که در این چند سال گذشته روز بروز به تعداد پروازها اضافه شده و زیرساخت‌ها نسبت به افزایش پروازها توسعه نیافته است

سیدی گفت: متاسفانه فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) با مشکلات متعددی مواجه شده است و به اجبار دولت و وزارت راه‌وشهرسازی برای حل مشکلات آستین بالا زده و به کمک فرودگاه آمده‌اند که با پیگیرهایی که در حال انجام است امیدواریم با همت تمام مسئولان این امر٬ به نتیجه خوبی دست پیدا کنیم.

وی اظهار کرد: در بخش پارکینگ، راه‌های مواصلاتی به فرودگاه، بخش‌های مختلف ترمینال مسافری اعم از بارانداز، چکین، ترانزیت، گمرک و... از نظر فضا مشکلات زیادی وجود دارد که امیدواریم با تشکیل این کارگروه سامان دادن به موارد اشاره شده انجام شود.

در این بازدید مدیرکل امور اجتماعی سازمان مدیریت کشور، مدیران و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی وگردشگری، گذرنامه جمهوری اسلامی ایران، گمرک و فرماندهان نظامی انتظامی مستقر و سایر مسئولان دستگاه‌ها در فرودگاه حضور داشتند./

نظر شما