شناسهٔ خبر: 122251 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان:

۱۸ درصد از بافت شهری گلستان فرسوده است

راه و شهرسازی گلستان مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در ستاد بازآفرینی شهری استان گفت: ۱۸ درصد از بافت شهری گلستان فرسوده است که برای رفع این موانع نیاز به حمایت حداکثری داریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)، دومین جلسه ستاد بازآفرینی گلستان با حضور  معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، استاندار گلستان، نمایندگان مردم شهرستان گرگان در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی، جمعی از مدیران کل استانی و شهرداران استان برگزار شد.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان در این جلسه اظهار کرد: بازآفرینی شهری شهرهای گلستان انجام شده و پیگیری برای گسترش طرح‌های رفع محرومیت از چهره محلات در دست پیگیری است.

ملک ادامه داد: بهسازی بافت‌های شهری در ۱۵ شهر استان نیاز به حمایت حداکثری دارد.وی افزود: ۱۸ درصد ازبافت شهری گلستان فرسوده است و بیشترین بافت فرسوده با ۹۴۵ هکتار در گرگان قرار دارد.

رئیس شورای هماهنگی امور راه و شهرسازی گلستان همچنین تصریح کرد: شهرستان گنبد کاووس نیز با دارا بودن ۶۴۷ هکتار بافت فرسوده دومین شهر استان از لحاظ وجود بافت فرسوده است.

رمضانعلی سنگدوینی نیز در این جلسه حضور داشت و گفت: بازآفرینی شهری در محله های کم برخوردار شهرهای کوچک توسط ستاد بازآفرینی باید مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.نماینده مردم شهرستان گرگان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح بازآفرینی شهری یک ایده‌ ی موفق در راستای کمک به توسعه محلات محروم شهرهای کوچک است.

وی همچنین افزود: رودخانه های گرگان می تواند به مکان مناسبی برای گردشگری تبدیل شده و باید نسبت به این موضوع توجه شود.

غلامرضا منتظری دیگر نماینده مردم شهرستان گرگان در مجلس شورای اسلامی با حضور در جلسه ستاد بازآفرینی استان، گفت: بر اساس گفته برخی از کارشناسان بافت تاریخی، بافت تاریخی گرگان از نوع ایرانی اسلامی است که نمونه آن در کشور کمتر مشاهده شده است.

وی افزود: در این راستا توجه به فضاهای تاریخی- مذهبی استان باید بیش از پیش باشد و لازم است نسبت به بهسازی مسجد جامع شهرگرگان، هرچه سریعتر در قالب طرح بازآفرینی شهری اقدام شود.

منتظری ادامه داد: پیشنهاد می شود که یک پاتوق فرهنگی در گرگان ایجاد شده و بنده برای این کار خانه کبیر در بافت تاریخی گرگان را پیشنهاد می کنم.

گفتنی است دومین جلسه ستاد بازآفرینی شهری در جریان سفر یک روزه دکتر آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران شامگاه شنبه ۲۶ آذرماه در محل استانداری گلستان برگزار شد.