شناسهٔ خبر: 122253 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی:

سند تحول حمل و نقل در حال تدوین است/توجه به موضوع سرمایه‌گذاری درصنعت حمل و نقل در برنامه هفتم توسعه

1 معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح جامع حمل و نقل در حال تدوین است و امیدواریم تا سال ۱۴۰۲ این امر محقق شود.

به گزارش خبرنگار وزارت راه و شهرسازی شهریار افندی‌زاه معاون حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی ضمن خیر مقدم و تشکر از مهمانان و دست اندرکاران برگزاری ششمین نمایشگاه جمل و نقل ولجستیک و صنایع وابسته یادآور شد: این روز یادآور تلاش‌های عزیزانی است که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) لبیک گفتند و کالاهای برزمین مانده بنادر را برای رساندن به دست مردم جابه جا کردند. 

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای به نمایش گذاشته می شود، افزود: ۳۱۱ شرکت و سازمان در این نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد ۹۰شرکت استارتاپ هستند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هیات خارجی برای  بازدید از این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

افندی زاده ادامه داد: حوزه حمل و نقل تخصصی بوده لذا میزگردهای تخصصی در این نمایشگاه دایر خواهد بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم در این سه روز یک حرکت رو به جلو در صنعت حمل و نقل را شاهد باشیم، اظهار کرد: طرح جامع حمل و نقل در حال تدوین شدن است لذا امیدواریم تا سال۱۴۰۲ این امر محقق شود.

معاون حمل ونقل وزارت راه افزود: یکی از موضوعات استفاده از سرمایه‌داری بخش خصوصی است که قطعا می‌تواند تحول عظیمی در این صنعت ایجاد کند.

افندی زاده با طرح این سوال که چرا ورود بخش خصوصی به این صنعت با کندی انجام می شود، یادآور شد: تلاش بر این است در احکام دائمی کشور و برنامه هفتم موضوع تامین سرمایه گذاری حمل و نقل گنجانده شود تا سرمایه گذاران با اطمینان خاطر بیشتری به این حوزه ورود کنند.

وی با بیان اینکه باید به سمتی رفت که زیرساخت ها را به بخش خصوص داد، افزود: امیدوارم موضوع تحقیقات و نوآوری و استفاده از سیستم‌ها با حضور استارت‌آپ‌ها بتواند در این نمایشگاه شکوفا شود و تاثیر گذاری خوبی بر صنعت حمل و نقل بگذارد.