شناسهٔ خبر: 122257 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته:

رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی فناورانه‌تر شدن صنعت حمل و نقل است

1 وزیر راه و شهرسازی در ششمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته گفت: رویکرد جدید وزارت راه و شهرسازی فناورانه‌تر شدن صنعت حمل و نقل و مردم‌پایه بودن آن است و برای تحقق این اهداف دست نیاز و یاری ما به سوی جوانان و شرکت های دانش بنیان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته ضمن تشکر از مجریان این رویداد، فعالین عرصه حمل و نقل و اصحاب رسانه گفت: صنعت حمل و نقل و تجزیه و تحلیل اجزای آن در کشور ما و همه دنیا حائز اهمیت است.

بذرپاش با اشاره به این که شاید در نگاه اول حضور در یک نمایشگاه امری سنتی به نظر بیاید، گفت: کنکاش در ابعاد مختلف موضوع حمل و نقل و توجه به این مهم که با چه پدیده قابل توجهی برای پیشرفت کشور مواجهیم، به اهمیت این موضوع می‌افزاید.

وی تصریح کرد: برداشتن موانع و دست اندازهای پیش روی این صنعت وظیفه ماست.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: آسیب شناسی صنعت حمل و نقل در بخش‌های مختلف جاده‌ای، هوایی، زمینی و دریایی ضروری است.

بذرپاش با اشاره به دو جنبه صنعت حمل و نقل خاطر نشان کرد: رویکرد آتی وزارت راه و شهرسازی در بحث صنعت حمل دو موضوع اساسی است: فناورانه‌تر اداره شدن صنعت و مردم‌پایه بودن آن. 

وی ادامه داد: هرچه از مفهوم فناوری فاصله بگیریم از سرعت پیشرفت دنیا عقب می مانیم چرا که با روش‌های سنتی نمی‌توانیم در دنیای امروز رقابت کنیم، همچنین ضروری است پاسخگوی نیازها و تامین کننده رضایت مردم باشیم.

بذرپاش افزود: ویژگی دیگر این صنعت مردم پایه بودن است، مردم مشتری اصلی صنعت هستند و اگر خدمت ارزان و در دسترس نداشته باشیم حرف از صنعت مردم پایه شوخی‌ای بیش نیست. حتی فناوری در خدمت مردم و مشتریان این حوزه ارزش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی تکمیل کرد: وظیفه ما در راستای فناورانه‌تر شدن این صنعت زیربنایی و مهم، تسهیل امور است.

این امر با مداخله حداقلی ما در اجرا و به مدد بخش خصوصی محقق می‌شود و موفقیت و رضایت طرفین را در پی خواهد داشت.

بذرپاش با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه‌های نظیر نمایشگاه حمل‌ونقل برای سنجش ظرفیت فناورانه کاربردی است، گفت: صحنه زیبای مشارکت در فناوری و اشتراک دانش روز در همین جمع شدن‌ها و اشتراک گذاری‌ها به غنا می رسد.

وی در پایان با تاکید بر جریان دانش بنیان، بستر را برای حرکت رو به تعالی در جهت رشد صنایع مناسب دانست.