شناسهٔ خبر: 122269 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

در نشست ۲۲۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور مطرح شد؛

تاکید بر هم‌افزایی همه بخش‌های مرتبط با افزایش ترانزیت/ برگزاری مستمر جلسات کارگروه روانسازی ترانزیت هر هفته یک‌بار/بازاریابی بین‌المللی اصل لازم برای رشد ترانزیت کشور

عکس معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی در نشست ۲۲۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بر همکاری و هم‌افزایی همه بخش‌های مرتبط با افزایش ترانزیت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندی‌زاده معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی نشست ۲۲۵ شورای عالی هماهنگی ترابری کشور ضمن تبریک روز حمل‌ونقل به همه فعالان این حوزه اظهار کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی هرچه بیشتر امور حمل‌ونقل در کشور باشیم چرا که امروزه حمل و نقل در همه شقوق می‌تواند یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه زیرساختی اقتصاد کشور محسوب شود.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۷ تا ۲۹ آذرماه با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت حمل‌ونقلی از همه فعالان این صنعت خواست که با تمام توان در این نمایشگاه شرکت کرده و آخرین دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند.

افندی‌زاده با اشاره به دستور جلسه امروز مبنی بر گزارش ۸ ماهه حجم ترانزیت عبوری از کشور، آسیب شناسی در خصوص دستیابی به هدف حجم ترانزیت تعیین شده برای سال ۱۴۰۱ و ارائه برنامه جهت تحقق آن‌ها در بخش جاده‌ای، ریلی و دریایی خاطر نشان کرد: احکام دائمی و برنامه هفتم توسعه در حال تدوین است و تلاش شده همه احکام مورد نیاز ترانزتی و حمل‌ونقل در این برنامه‌ها پیش‌بینی شود.

وی همچنین به طرح جامع حمل‌ونقل کشور اشاره کرد که در حال تدوین است و تا پایان سال ۱۴۰۲ تکمیل خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: در چند ماه گذشته ایران توافقنامه‌هایی با روسیه برای ترانزیت ۱۰ میلیون تنی منعقد کرده و همچنین ۱۵ میلیون تن با کشورهای روسیه و آذربایجان(سه جانبه) و ۲۰ میلیون تن با کشورهای آسیای مرکزی برای ترانزیت کالا منعقد کرده است(دوجانبه) که امیدواریم با ایجاد زمینه مساعد در ایران تحقق یابد.

در پایان و پس از طرح مشکلات سازمان‌ها و بخش‌های مختلف فعال در حوزه ترانزیت، مقرر شد کارگروه روانسازی ترانزیت هر هفته تشکیل شود و شورای عالی هماهنگی ترابری کشور، ارائه راهکارهای مناسب در جهت تحقق اهداف سال ۱۴۰۱ را در دستور کار خود قرار دهد.