شناسهٔ خبر: 122293 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه شهرسازی در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل عنوان کرد؛

‌به‌کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته تأکید کرد: ‌به‌کارگیری شرکت‌های دانش بنیان در دستور کار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران قرار دارد.

حمیدرضا سیدی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تبریک هفته حمل و  نقل به همه همکاران حوزه راه و شهرسازی گفت: نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته نشان دهنده این است که امسال نسبت به سال گذشته از بخش خصوصی بیش از پیش دعوت شده است و این بخش حضور پررنگ‌تری دارد.

سیدی افزود: بخش خصوصی نیز از دانش روز بیشتری در ارائه پروژه‌ها استفاده کرده است.

وی تصریح کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز سعی کرده است در کنار ارائه خدمات، در همه حوزه‌ها از شرکت های دانش بنیان دعوت کند؛ به عنوان مثال بهره‌گیری از شرکت‌هایی که حوزه کاری آن‌ها در راستای باند فرودگاه است چراکه عمدتأ باندهای فرودگاهی  بزرگ کشور قبل از انقلاب و توسط شرکت‌های بزرگ خارجی ساخته شده است اما امروز این پروژه‌های عظیم توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران خاطر نشان کرد: مصداق این موضوع باند ۲۹ چپ فرودگاه مهرآباد است که یکی از پروژه‌های بزرگ شرکت فرودگاه‌ها بود و با ارزش ریالی حدود ۷۵۰ میلیارد تومان یک ماه پیش به بهره‌برداری رسید که توسط یک شرکت ایرانی و با دانش روز و بالاترین استانداردهای دنیا انجام شد.

وی تشریح کرد: شرکت یادشده علاوه بر انجام این پروژه عمرانی با انتشار یک کتاب، دانش تولید و ساخت این باند را نیز به دانشجویان و دانش‌پژوهان رشته عمران عرضه کرد.

در پایان سیدی یادآور شد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تلاش کرده در این نمایشگاه از شرکت‌های دانش بنیان و دانش محور و دیدگاه‌های وزیر مبنی بر استفاده از بخش خصوصی بهره بگیرد و به‌کار گیری بخش خصوصی در پروژه‌های عمرانی و پروژه‌های تولید تجهیزات فنی انجام شده که در غرفه شرکت فرودگاه‌ها قابل ملاحظه است.