شناسهٔ خبر: 12235 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رشد ۳۰ درصدي واردات غيرنفتي در منطقه ويژه اقتصادي‌ نوشهر

بندر نوشهر مديركل بنادر و دريانوردي استان مازندران از رشد ۳۰ درصدي واردات كالاي غيرنفتي به بندر نوشهر در شش ماهه نخست سال جاري در مقايسه با مدت مشابه قبلي خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از‌‌‌ ‌اداره‌ كل بنادر و دريانوردي استان مازندران ،‌منوچهر تاتينا با اعلام اين مطلب افزود‌:‌‌ عملكرد اداره كل در اين مدت در بخش تخليه و بارگيري كالا در منطقه ويژه اقتصادي بندر نوشهر در مجموع از رشد هشت درصدي نسبت به سال گذشته برخوردار بوده است.

  تاتينا با اشاره به كاهش واردات نفتي به بندر نوشهر در سال جاري تأکید كرد: اميدواريم با ساخت ترمينال نفتي با مشاركت و سرمايه گذاري بخش خصوصي،‌شاهد افزايش ظرفیت تخلیه مواد نفتي در‌ بندر باشيم.

  وی با اشاره به ضرورت احداث راه دسترسي همچنین اضافه كرد: با احداث راه دسترسي بندر به كمربندي، مشكلات ترافيكي ناشي از تردد كاميون‌‌ها در سطح شهر مرتفع و زمينه توسعه همه جانبه بندر به عنوان تنها قطب اقتصادي‌‌ منطقه فراهم خواهد‌شد.

مديرکل بنادر و دريانوردي استان مازندران،تهيه و نصب دو باسكول در ورودي‌هاي بندر را از ديگر اقدامات انجام شده برای كاهش مشكلات ترافيكي و تسهيل ورود و خروج كاميون‌ها به محوطه بندر برشمرد.

وي برداشتن ديوارهاي بتنی ضلع‌های جنوبي و شرقي بندر‌‌ نوشهر را با هدف ايجاد فضاي مناسب براي شهروندان و افزايش تعامل بندر با شهر عنوان كرد.

تاتينا ساماندهي سواحل استان را از اولويت‌هاي اداره‌كل برشمرد و گفت: با همكاري مسئولان ارشد اجرايي و قضايي استان اقدامات خوبي براي آزادسازي سواحل و تخريب سازه‌هاي غيرمجاز دريايي صورت گرفته ولي متأسفانه هنوز بخش عمده اي از سواحل به ويژه در غرب استان در تصرف اشخاص حقيقي و حقوقي است.

  وي افزود: با حمایت قاطع مسئولان ارشد اجرايي و قضايي استان تاكنون ۱۴ حكم تخريب سازه‌هاي غيرمجاز اجرايي شده و اين روند نیز ادامه دارد ./

نظر شما