شناسهٔ خبر: 122358 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل اعلام کرد؛

ارتقاء جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری نزد ایکائو/به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم

محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران حاضر در نشست خبری ششمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته به ارتقاء جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری نزد ایکائو اشاره کرد و خاطرنشان کرد: به ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد محمدی بخش معاون وزیر و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در جمع خبرنگاران حاضر در نشست خبری مدیران صنعت هوانوردی در حاشیه ششمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با اشاره به درخواست فزاینده مسافر در ایام نوروز، آمار بیس از ۲ میلیون نفری مسافر در ایام نوروز سال پیش را عنوان کرد.

محمدی بخش با یادآوری دیگر پروازها در ایام خاص مانند تعطیلات تابستانه ایام اربعین و جام جهانی به تهیه برنامه راهبردی خاص برای بازگشت ناوگان و هواپیماها به چرخه اشاره کرد.

وی افزود: هواپیماهای کارگو به ۱۱ فروند افزایش یافت تا بر سهم ترانزیت و حمل بار افزوده شود.

رییس سازمان هواپیمایی گفت: در سال گذشته جایگاه سازمان هواپیمایی کشوری نزد ایکائو ارتقا پیدا کرده است که با توجه به شرایط سخت تحریم و بحث اقتصادی اداره کردن صنعت هوانوردی، باید در ساخت به خودکفایی برسیم که این امر با بهره‌گیری از شرکت‌های دانش بنیان، استارتاپ‌ها و شتاب دهنده‌هایی که در حوزه هوانوردی ایفای نقش می‌کنند، محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مقبولیت سطح توانمندی، دانش تخصصی و رعایت استانداردهای بین‌المللی پرواز از سوی ایکائو به ما ارائه شده، البته راه زیادی برای پیشرفت داریم که این مسیر به مدد هم افزایی با سرعت بیشتری سپری می شود.

محمدی بخش اعلام کرد: دستاوردهایی از قبیل افتتاح فرودگاه امام علی(ع)، اعطای گواهینامه‌های بین المللی، ایجاد کارگاه‌هایی برای توسعه زیرساخت محقق شده است.همچنین موضوع اربعین که سال گذشته ۴۰ الی ۴۵ هزار نفری بوده و امسال به ۲۸۰ هزار نفر مسافر رسیده که نتیجه آن رضایت مردم است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری خرید هوشمندانه هواپیما و هدفمند کردن این موضوع و جلوگیری از اعمال سلیقه با توجه به نیاز کشور را ضروری دانست و افزود: در حال حاضر ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم و در صورت عدم تامین این تعداد، عرضه و تقاضا هماهنگ نیستند.

وی تصریح کرد: از موضوعات مهم کارخانه هواپیماسازی سرریز دانش تخصصی، تولید قطعات زیرساخت و هم افزایی در حوزه فرودگاهی است.

محمدی بخش خاطرنشان نشان کرد: منتظر و پذیرای نقدهای سازنده کارشناسان حوزه حمل و نقل هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره نرخ هواپیما گفت: بر اساس قانون پنجم توسعه بحث شناور سازی قیمت قابل اجراست که با توجه به شیوع کرونا این امر متوقف شد لذا در دی ماه سال گذشته ۱۵درصد کاهش قیمت داشتیم که با توجه به درخواست‌هایی که از شرکت های هواپیمایی بخاطر نوسانات ارزی داشتیم، تغییر و افزایش قیمت‌ها در دستور است که به محض نهایی شدن اطلاع رسانی خواهد شد.

محمدی بخش در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص ساخت هواپیماهای بومی تصریح کرد: درباره این موضوع کارهایی با وزارت  دفاع در حال انجام است که به زودی اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا بیش از فضای موجود در داخل هواپیما صندلی قرار داده شده است، گفت: ساخت هواپیماها براساس طی مسافت و نوع سفر طراحی می شود لذا چیدمان صندلی‌ها در دست ما نیست.

گفتنی است، این نشست با حضور محمد محمدی بخش رییس سازمان هواپیمایی کشوری، حمیدرضا سیدی رییس شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران، سعید چلندری رییس شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) و  شمس الدین فرزادی پور رییس شرکت هواپیمایی هما، در طبقه دوم شبستان مصلی امام خمینی (ره) و در حاشیه نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته برگزار شد.