شناسهٔ خبر: 122479 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

همزمان با هفته گرامی داشت حمل و نقل،رانندگان و راهداری صورت پذیرفت:

تقدیراز رانندگان زن ناوگان حمل و نقل عمومی مازندران

مازندران در نشست صمیمی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با بانوان این اداره کل که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری و با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استان برگزار گردید از رانندگان زن ناوگان حمل و نقل عمومی بین شهری مازندران تقدیر به عمل آمد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران ، حسن جهانیان اظهار داشت: صنعت حمل و نقل و بار و مسافر در حال تحول است و این صنعت به رانندگان حرفه ای به دور از تبعیض جنسیتی با مهارت‌هایی به روز نیاز دارد.

وی ادامه داد: یکی از سیاستهای دولت مردمی سیزدهم استفاده از ظرفیت زنان شایسته و توانمند و پرداختن به مطالبات آنان است که به عشق میهن در عرصه های مختلف زندگی فردی و اجتماعی نقش آفرین هستنند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران تصریح نمود: رانندگان ماشین های سنگین، کامیون‌های و اتوبوس ها باید دارای دانش پایه ای درباره کامیون و ماشین‌های سنگین باشند. تا بتوانند در صورت لزوم تعمیرات لازم را انجام دهند، اقداماتی که در مواردی ضروری و در دسترس نبودن خدمات تعمیرات کامل لازم است. همچنین باید بتوانند اقدامات مربوط به نکات و استانداردهای ایمنی را انجام دهند. این مهارت‌ها نه تنها برای خود کامیون داران بلکه برای سایر رانندگان در جاده ها نیز امری مفید است.

جهانیان ادامه داد: رانندگان کامیون و ماشین سنگین باید ازعوامل بسیاری از جمله وضعیت وسیله نقلیه خود، جاده ها، آب و هوا و ترافیک آگاه باشند. رانندگانی با تمرکز حواس بالا و هوشیار بودن می توانند در مقابل تمامی عوامل محیطی و متفرقه از قبیل حوادث جاده ای، ترافیک راه، ایمنی حمل و نقل و حمل بار و ... تصمیمات و اقداماتی مناسب انجام دهند.

گفتنی است در این مراسم از سرکار خانم سکینه گزمه به عنوان راننده اتوبوس نمونه و خانم فاطمه یاوری به عنوان راننده کامیون حمل بار نمونه تقدیر به عمل آمد.