شناسهٔ خبر: 122561 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

رشد بیش از ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده تهران/تسریع در تامین زمین احداث خانه‌های یک طبقه مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی

 روند ساخت پروژه ۷۵۰ واحدی نهضت ملی مسکن در شهر رباط کریم رشد بیش از ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده برای پاییز امسال، تسریع در تامین زمین احداث خانه‌های یک طبقه مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی، تصویب ساخت ۱۰ شهرک جدید در کشور بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

بررسی روند اجرایی‌ ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی موضوع تفاهم وزارت راه وشهرسازی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع)

با حضور وزیر راه و شهرسازی و مسئولان قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) موضوع تفاهم‌نامه مشترک وزارت راه و شهرسازی و آن قرارگاه برای ساخت ۵۰۰ هزارواحد مسکونی بررسی شد.

تسریع در تامین زمین احداث خانه های یک طبقه مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی

مراسم کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی سایت ۳۵۰ هکتاری برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط دار مطابق با سبک الگوی ایرانی_ اسلامی در شهر طبس خراسان جنوبی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

وزارت راه وشهرسازی درگذشت ایرج اعتصام را تسلیت گفت

دبیر شورایعالی شهرسازی و معماری ایران با صدور پیامی درگذشت ایرج اعتصام، یکی از بانیان شورایعالی شهرسازی و معماری ایران را تسلیت گفت.

منابع صندوق ملی مسکن برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن هزینه می‌شود

مدیر امور مالی و ذیحساب صندوق ملی مسکن گفت: منابع صندوق ملی مسکن صرف اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌شود.

رشد بیش از ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده برای پاییز امسال

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اعلام رشد ۵۰ درصدی صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده از نوسازی بیش از ۱۱۱ هزار واحد در سطح کشور خبر داد.

اعطای تسهیلات نوسازی و تخفیف عوارض ساخت راهکار دولت برای تسریع نوسازی است

عضو هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: اعطای تسهیلات نوسازی با نرخ کمتر از شورای پول و اعتبار از جمله کمک‌های دولت برای تسریع نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری است و هم‌زمان تخفیف عوارض ساخت از سوی شهرداری در محلات هدف به ۸۰ درصد افزایش یافته است.

شتاب‌بخشی به نوسازی واحدهای فرسوده با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت

در دیدار مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با نماینده رشت و خمام بر شتاب‌بخشی به نوسازی واحدهای فرسوده با پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت تاکید شد.

ساخت ۱۰ شهرک جدید در کشور تصویب شد

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از تصویب ساخت ۱۰ شهرک جدید در ۴ استان خبر داد. ساخت ۱۰ شهرک جدید در ۴ استان به مساحت ۸ هزار و ۱۵۰ هکتار به تصویب رسیده و در این شهرک‌ها ساخت واحدهایی با طبقات کم در اولویت است.

وی افزود: از این ۱۰ شهرک، ۴ شهرک در استان فارس، ۴ شهرک در استان البرز، یک شهرک در آذربایجان غربی و یک شهرک هم در استان یزد ساخته می‌شود.

دستورالعمل اجرایی آموزش تحول و تعالی شهروندان شهرهای جدید ابلاغ شد

دستورالعمل اجرایی آموزش تحول و تعالی اجتماعی و فرهنگی ۱۴۰۱ شهرهای جدید که با هدف تعمیق فرهنگ شهروندی، آموزش همگانی، توانمندسازی و مهارت‌های تخصصی، مبتنی بر نهادینه‌سازی سبک زندگی ایرانی – اسلامی خانواده محور تنظیم شده است توسط دفتر اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرهای جدید تدوین و به شرکت های عمران شهرهای جدید سراسر کشور ابلاغ شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به ساکنان شهرهای جدید

تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت عمران شهرهای جدید و تیپ جهادی دوازده مستضعفین در زمینه ارائه خدمات اجتماعی به ساکنان شهرهای جدید به امضا رسید.

تمدید طرح «سپرده ممتاز نهضت» بانک مسکن تا پایان سال جاری

با توجه به استقبال مشتریان بانک مسکن از طرح «سپرده‌ ممتاز نهضت»، سپرده‌گذاری در طرح مذکور تا پایان اسفندماه سال جاری تمدید شد.

قرارداد ۶ هزار و ۳۱۸ میلیاردتومان در بافت فرسوده منعقد شد

سرپرست بانک مسکن از انعقاد قرارداد ۶ هزار ۳۱۸ میلیاردتومان تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده خبر داد و گفت: بانک مسکن در دولت سیزدهم با ۱۵ هزار و ۸۹۴ واحد برای پرداخت تسهیلات به مبلغ ۴ هزار و ۴۲۰ میلیاردتومان قرار داد منعقد کرده است.

پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن به یک‌هزار و ۳۵۴ متقاضی معرفی شده از سوی سازمان بهزیستی

سرپرست بانک مسکن از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه مسکن به یکهزار و ۳۵۴ نفر به مبلغ ۶۵ میلیاردتومان خبر داد و ارایه تسهیلات اشتغال‌زایی را معادل ۴۱۵ میلیاردتومان برشمرد.

بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری در همکاری با هبیتات بهسازی می‌شود

مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تاسیسات عمومی و دولتی با اعلام اینکه طراحی بیمارستان‌ها و ساختمان‌های عمومی بازنگری خواهد شد از بهسازی بیمارستان آیت‌الله طبرسی ساری در همکاری با دفتر اسکان بشر خبر داد.

سفیران بم پیام‌رسان نوسازی کشور می‌شوند

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از برگزاری پویش نوسازی بافت‌های فرسوده در ۱۰۰ شهری که ۶۷ درصد مساحت بافت فرسوده را دارند به مناسبت پنجم دیماه مصادف با روز ایمنی در برابر زلزله و کاهش بلایای طبیعی خبر داد.

انجام ارزیابی‌ سیستم‌ها و فناوری‌های نوین در بخش حمل‌ونقل و مسکن

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از انجام ارزیابی سیستم‌ها و فناوری‌های نوین در بخش حمل و نقل و مسکن خبر داد.

مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان در نمایشگاه حمل و نقل رونمایی شد

سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در ششمین نمایشگاه حمل و نقل از مبحث ۲۳ مقررات ملی و کنترل ساختمان رونمایی شد از اتمام طراحی مفهومی جت مسافری ۷۲ نفره موضوع تفاهم نامه سه جانبه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، وزارت راه و شهرسازی و معاونت عملی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد.

پروانه ساخت واحدهای نهضت ملی با تخفیف ۳۰ درصدی ارایه می‌شود

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به تخفیف ۳۰ درصدی پروانه ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: در این طرح دولت زمین را رایگان در اختیار مردم قرار می‌دهد و در خصوص پروانه ساخت نیز تنها عوارض دریافت می‌شود.

ساخت حدود ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی روستایی با میانگین پیشرفت ۶۴ درصد

معاون امور بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اعلام اینکه حدود ۲۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها با میانگین پیشرفت فیزیکی ۶۴ درصد در دست ساخت قرار دارد از آغاز احداث ۷ هزار واحد روستایی جدید در کمتر از یک ماه خبر داد.