شناسهٔ خبر: 122613 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در سال جاری؛

اعتبارات ملی راهداری خوزستان ۲ برابر شد

هفته حمل  و نقل، رانندگان و راهداری در خوزستان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: اعتبارات بخش راهداری اداره کل از محل اعتبارات ملی دو برابر شده است که تا به امروز تخصیص ۶۶درصدی را داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خوزستان، محمد جولانژاد مدیرکل راهداری و حمل و  نقل جاده ای خوزستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان، با اشاره به اینکه افزایش اعتبارات ۱۰۰درصدی در حوزه ملی نسبت به سال گذشته داشتیم اظهار داشت: اعتبارات حمل و نقل جاده‌ای استان خوزستان از محل اعتبارات ملی دو برابر شده است که تا به امروز تخصیص ۶۶درصدی را داشته ایم.

وی با بیان اینکه عمده این اعتبارات در حوزه راهداری و نگهداری راه ها هزینه می‌شود افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در حوزه نگهداری راه‌ها بیش از ۴۴۰ کیلومتر انواع نگهداری راه از قبیل لکه گیری روکش اجرای لایه‌های حفاظتی درز گیری و... انجام شده است .

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه در استان خوزستان با دو چالش روبرو هستیم گفت: عدم تامین منابع  و سرقت علائم  و تجهیزات ترافیکی دو چالش در استان خوزستان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان  در ادامه با بیان اینکه با توجه به اینکه  استان خوزستان؛ استان بسیار وسیعی است و  حدود ۱۸هزار کیلومتر راه دارد، گفت: باتوجه به  محدودهای اعتباری و هزینه‌های هنگفتی که برای ایمنی سازی نیاز است در این باره خیلی تناسبی میان اعتبارات و نیازهای استان خوزستان برای ایمن سازی و نگه‌داری راه وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه سرقت علائم  و تجهیزات ترافیکی دومین چالش  در استان خوزستان است گفت: علائم  و تجهیزات ترافیکی با هزینه‌های هنگفتی تهیه و نصب  می‌شوند ولی متاسفانه در یک بازه کوتاه به سرقت می‌روند.

جولانژاد در ادامه با بیان اینکه برای مقابل با این چالش تغییر رویکرد دادیم، گفت: در حال حاضر به جزء مواردی که استثنائا از علائم فلزی استفاده می‌کنیم  در موارد دیگر  از کامپوزیت که غیر بازیافت است استفاده می‌کنیم. 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به نصب این علائم در محورهای اهواز_ اندیمشک، اهواز_آبادان_ اهواز_ سربند، محور اهواز_ چذابه، گفت: در محورهایی که با این چالش سرقت علائم و تجهیزات ترافیکی روبرو بودیم از کامپوزیت به جای فلزی  استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه در حمل و نقل باری استان خوزستان  رتبه دوم را دارد، به رتبه این استان در کاهش تصادفات اشاره کرد، گفت: استان خوزستان نسبت به کاهش تصادفات نسبت به سایر استان‌های مقیاس با این استان  اول است. 

 جولانژاد با بیان اینکه۱۵۰دستگاه ماشین آلات در استان خوزستان داریم،گفت: میانگین عمر ماشین آلات در استان خوزستان حدود  ۲۵سال است که در سال گذشته ۲۰دستگاه از این ماشین آلات را بازسازی کردیم و نیز امسال ۶۰ دستگاه دیگر تعمیر و بازسازی کردیم.

محمد جولانژاد با بیان اینکه مجتمع های رفاهی در استان خوزستان نسبت به سایر استان کم است گفت:  در استان خوزستان ۵۱ مجتمع رفاهی داریم که از این تعداد رقم ۲۸ مجمتع رفاهی در حال ساخت و ۴۱ یک مجتمع در حال استعلام داریم. 

وی در ادامه به دوربین‌های ثبت تخلف و نظارت در استان اشاره کرد گفت:  استان خوزستان با تعداد ۵۴ دستگاه نظارتی رتبه اول را در کشور دارد. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه ۱۲۰نقاط  پر حادثه از سال ۹۴ دراستان خوزستان شناسایی شد گفت:  در گام اول با استفاده از تابلوهای آشکار سازی تمام این نقاط  آشکارسازی کردیم که  برای هر نقطه سه طرح کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت طراحی شد. که از مجموعه۱۲۰ نقطه ۳۲ نقطه پرحادثه رفع شد.